ماشين سازي چمران

ساخت دستگاه پركن,دستگاه سيل القايي,دستگاه ليبل زن,دستگاه استرچ پالت,دستگاه شيرينگ پك

یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

فواید دستگاه پرکن

فواید دستگاه پرکن

دستگاه پرکن همانطور که از نامش مشخص است فرایند پر کردن ظروف را انجام می دهد بی شک می توان گفت از زمانی که دستگاه پرکن ساخته شده است فرایند پر کردن ظروف از انواع مواد غذایی، مواد شیمیایی و بهداشتی و … در کارخانه ها به سرعت و دقت بهتری انجام می شود و بسته بندی محصولات غذایی به راحتی و بدون دخالت دست انجام می شود.فواید دستگاه پرکن بسیار است که در این متن درباره آن به صورت مختصر و مفید توضیحاتی ارائه نموده ایم.

دستگاه پرکن ، دستگاهی است که برای پر کردن وزن مشخصی از مواد در ظروف استفاده می شود. در واقع مهم ترین هدف آن نظم بخشیدن و بسته بندی مواد می باشد. به خاطر تنوعی که در مواد وجود دارد، این دستگاه ها نیز انواع زیادی دارند. انواع دستگاه پرکن مایعات، دستگاه های پرکن پودر ، گرانول ها و … در این دسته قرار می گیرند.

دستگاه های پرکن مایعات با توجه به غلظت مایعات به دو دسته پرکن مایعات غلیظ و پرکن مایعات رقیق تقسیم می شوند. از این دستگاه علاوه بر صنایع غذایی، در صنایع بهداشتی و دارویی و لوازم آرایشی نیز استفاده می گردد. از مهم ترین خصوصیات آن سرعت بخشیدن به فرآیند تولید می باشد.

 

 انواع دستگاه پرکن

برای این که بدانید اتوماسیون دستگاه پرکن چیست، باید بدانید که می تواند به سه شکل دستی، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک باشد. این دستگاه می تواند امکانات مختلفی به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، بعضی از آن ها به دستگاه دربند نیز مجهز هستند که موجب می شود روند تولید محصول نهایی سرعت بیشتری داشته باشد.

دستگاه پرکن برای پر کردن انواع مایعات و دیگر مواد اعم از پودرها و گازها در ظروف شیشه ای، پلاستیکی و فلزی استفاده می شود. این دستگاه در صنایع زیادی به ویژه در صنایع غذایی کاربرد فراوانی دارد، به علت این که مهم ترین ویژگی بسته بندی با دستگاه پرکن ارائه مواد غذایی به شکل کاملا بهداشتی است.

 

دستگاه پرکن مایعات

دستگاه های پرکن مایعات با در نظر گرفتن تنوع بسیار زیاد مایعات خوراکی و غیر خوراکی قابل بسته بندی به انواع فشاری، پیستونی و پمپی تقسیم می شوند. بیشتر این دستگاه ها به شکل نیمه اتوماتیک و روتاری هستند. این دستگاه های که برای پر کردن مایعات کاربرد زیادی دارند، به دو دسته پرکننده حجمی و پرکننده مایع بر اساس سطح کاربرد دارند.

در پاسخ به این پرسش که انواع دستگاه پرکن چیست می توان گفت انواع دستگاه پرکن مایعات غلیظ و رقیق در آن دسته قرار داد.

در بازار امروزه پرکننده های مایع به پرکننده فشار، پیستونی، پمپ دار، سیفونی و گرانشی تقسیم بندی می شوند. که تقریبا اکثر آنها از نوع نیمه اتوماتیک یا دواری (روتاری) می باشند تا عملیات پر کردن با سرعت بیشتری صورت گیرد پرکننده های مایع به دو دسته پرکننده حجمی و  پرکننده مایع بر اساس سطح، تقسیم بندی می شوند.

 

دستگاه پرکن فشار

برای سرعت بخشیدن به فرآیند پر کردن از دستگاه هایی استفاده می شود که عملیات پر کردن را توسط فشار انجام می دهد. دستگاه پرکن فشار به یک مخزن و یک پمپ مجهز هستند که در پشت دستگاه قرار گرفته است. در این دستگاه ها، نازل اسپری کننده، وقتی در داخل بطری وارتفاع هدف قرار گرفت، شروع به پرکردن بطری با فشار بالا می کند.

دستگاه پرکن پیستونی

این دستگاه به سوپاپ هایی مجهز هستند  که نسبت به خوراک ورودی واکنش داده و باز  و بسته می شوند. همچنین این پرکن ها به یک مخزن مجهز می باشند که به راحتی و با سرعت ظروف مورد نظر را پر می کنند. از دستگاه پرکن پیستونی معمولا برای موادی که ویسکوزیته بالایی دارند مثل: رب گوجه فرنگی، سس، عسل و غیره، استفاده می کنند که معمولا درصد خطای آن ها بسیار پایین است. برای سرعت بخشیدن به روند تولید چنین محصولاتی از دستگاه پرکن پیستونی استفاده می کنند.

دستگاه پرکن پمپی

فیلرهای پمپ دار یکی دیگر از روش های پر کردن محصولات است که محدوده ی گسترده ای از مایعات تا مواد دارای ویژگی ویسکوزیته (خمیر مانند: رب، عسل، کره و غیره) را پشتیبانی می نماید. این فیلرها به چندین سر برای پر کردن مجهز هستند که یکی از مزایای این پمپ های جابجایی مثبت، سرعت بالا نسبت به نوع پرکن های پیستونی می باشد. یکی از عیوب این دستگاه نسبت به نوع پیستونی، درصد خطای بالاتر است.

ساخت دستگاه سیل القایی ,

ساخت دستگاه سیل القایی

یکی از دستگاه های مهم و کاربردی دستگاه سیل القایی است به عبارتی دیگر این دستگاه در بسته بندی محصولات بسیار مفید است، از دستگاه سیل القایی برای سیل کردن و پلمپ درب انواع قوطی و شیشه و … استفاده می کنند. در روش سیل القایی، یک لایه از ورق آلومینیوم در درون درب بطری یا قوطی قرار می گیرد و درب قوطی بسته می شود. با قرار گرفتن هد دستگاه بر روی در قوطی یا بطری ، وجود میدان مغناطیسی باعث گرم شدن لبه های ورق آلومینیوم شده و در نتیجه به دور دهانه در قوطی می چسبد.

برای اینکه ورق آلومینیوم به درب بالایی ظرف نچسبد ، معمولا از روکش های مقوا یا فوم بر روی ورق آلومینیوم استفاده می شود. دستگاه سیل القایی نیز همانند دستگاه سیل حرارتی از دستگاه های پر کاربرد در صنعت بسته بندی می باشد. البته این دستگاه ها با تکنولوژی بهتر و جدیدتری ساخته می شوند. دستگاه سیل القایی بر خلاف دستگاه بسته بندی سیل حرارتی از تنوع کم تری برخوردار است.

درباره دستگاه سیل القایی

در دستگاه بسته بندی سیل القایی اتوماتیک بدون اینکه دستگاه با ظرف تماس برقرار کند ظرف با سرعت بالا بر روی تسمه نقاله حرکت کرده و از زیر دستگاه سیل عبور می کند که به این صورت کار سیل کردن و پلمپ درب ظرف انجام می شود.

سیل کردن القایی یک فرآیند غیر تماسی است می باشد. ظرف های ( غیر فلزی) را با در پوشی که داخل آن یک واشر درز بندی حرارتی قراردارد درزبندی می کند. به طوری که در برابر انواع آلودگی مختلف از قبیل مایعات، گازها و … نفوذ ناپذیر می شود.

این واشرها می توانند شامل یک لایه تکیه گاه از جنس مقوا یا فوم، یک لایه پارافین، یک لایه نازک آلومینیوم و یک لایه پلیمر حساس به گرما که با جنس ظرف سازگاری دارد باشند.

 

مزایای دستگاه سیل القایی

  • سیل کردن بدون تماس
  • سیل کردن با سرعت بالا
  • سرویس و نگه داری بسیار پائین به علت عدم وجود قطعات مکانیکی زیاد
  • قیمت پائین
  • دستگاه سیل القایی دستی

 

نکاتی در مورد دستگاه سیل القایی

هد به وسیله جریان برق یک میدان مغناطیس ایجاد می کند که ظرف ها بعد از درب بندی با عبور از زیر هد در بازه زمانی کوتاهی سیل می شوند.

بسیاری از تولید کنندگانی که مایعات را بسته بندی می کنند این دغدغه را دارند که اگر مقداری از مایع روی لبه ظرف بریزد عملیات سیل به خوبی انجام نشود.

معمولا نیروی پیچشی وارد شده در هنگام سیل کردن بخش زیادی از مایع ریخته شده بین ظرف و واشر را به بیرون انتقال می دهد و باقیمانده آن در اثر حرارت تبخیر می شود.

دقت داشته باشیم واشری که برای سیل کردن تهیه می کنیم حتما با جنس ظرف هم خوانی داشته باشد.

یک دستگاه بسته بندی سیل القایی از دو بخش اصلی تشکیل می شود: منبع تغذیه و هد القایی.

منبع تغذیه یک مولد برق است که توانایی کار کردن با فرکانس های متوسط تا بالای مورد نیاز برای فرآیند سیل کردن را دارد.

این منبع تغذیه جریان برق لازم جهت ایجاد میدان مغناطیسی توسط هد القایی را تامین می کند.

مکانیزم دستگاه سیل القایی

طرزکار دستگاه سیل القایی بدین صورت است که در داخل پراب دستگاه، سیم پیچی تعبیه شده که می تواند میدان مغناطیسی ایجاد کند. بر طبق قانون فارادی اگر سیمی که هادی جریان الکتریکی است، خطوط میدان مغناطیسی  را قطع کند، در داخل سیم جریان الکتریکی ایجاد می شود.

بر طبق این قانون زمانی که واشر سیل از داخل میدان مغناطیس که توسط پراب ایجاد شده عبور می کند، لایه آلومینیومی به عنوان هادی جریان الکتریکی عمل می کند. جریان الکتریکی در داخل سطح آلومینیومی باعث گرم شدن لایه آلومینیومی می شود و این حرارت به لایه داخلی (مومی) منتقل می شود. با گرم شدن لایه مومی و درب ظرف، این لایه به درب ظرف چسبانده می شود و عمل سیل انجام می شود.

واشر یا همان فویل دستگاه سیل القایی از چند لایه تشکیل شده است. این لایه ها شامل کاغذ کرافت و لایه آلومینیوم فویل شده می باشند. لازم به ذکر است که برای هر نوع ظرف باید از واشر مخصوص به آن استفاده شود. سیل کردن ظروف باعث تازه ماندن محصولات و ممانعت از ورود آلودگی به بسته می شود.

دستگاه لیبل زن بطری .

دستگاه لیبل زن بطری

یکی از بهترین دستگاه ها در کارخانجات صنایع غذایی و بسته بندی محصولات دستگاه لیبل زنمی باشد، کاربرد دستگاه لیبل زن بسیار مهم است و لیبل زدن توسط دستگاه انجام می شود. برای درج برچسب و لیبل توضیحات روی انواع بطری ها و قوطی های مواد غذایی، مواد بهداشتی و … از دستگاه لیبل زن استفاده می شود. در این متن درباره دستگاه لیبل زن روی بطری ها توضیحات مختصر و مفیدی ارائه می کنیم.

لیبل روی محصولات شامل نام محصول، برخی اطلاعات و تاریخ است. وجود چنین برچسبی اهمیت بسیار زیادی در تبلیغ برند دارد و همچنین نشان دهنده عرضه بهداشتی و ایمن مواد خوراکی است.نکات مهمی مانند آرم بهداشت و دیگر نکات قابل ذکر روی آن چاپ می شوند. لیبل زدن سریع ترین بازاریابی ممکن است.هر محصول مطمئن و با کیفیت چنین نکته ای را دارد. برای نصب لیبل روی انواع بطری ها نیاز به دستگاه لیبل زن می باشد تا این کار را  به راحتی و با رعایت بهداشت انجام دهید.

دستگاه لیبل زن بطری 

برای معرفی دستگاه لیبل زن بطری ، بهتر است ابتدا تعریف دقیقی از لیبل زن داشته باشیم. فرآیند درج برچسب یا لیبل بر روی محصولات توسط دستگاه های لیبل زن انجام می شود. این دستگاه ها در نوع خود جدید ترین محصولات به شمار می روند که وظیفه ی درج اطلاعات مورد نظر روی لیبل را دارند.

در کارخانجات و تولیدی ها از پرینتر صنعتی برای حک کردن نوشته ها و تصاویر روی لیبل مورد نظر استفاده می شود.دستگاه لیبل زن در واقع یک پرینتر است که کارکرد آن  چاپ اعداد و حروف و بارکد بر روی لیبل می باشد. این روند با حرارتی که به وسیله هد حرارتی دستگاه بوجود می آید و نیز توسط ریبون یا لیبل حرارتی انجام شده و در نهایت چاپ مورد نظر انجام می شود.

در واقع تولید کنندگان با استفاده از این وسیله اطلاعاتی از جمله نام، توضیح درباره ی محصول، برند، کارکرد ها و نکات لازم را یادآور می شوند.

دستگاه لیبل زن دارای قطعات مختلفی است که هرکدام وظایفی برعهده دارند. این اجزاء شامل غلطک فید و نگهدارنده، مین برد، هد حرارتی یا همان ترمال هد و نگهدارنده  ریبون می شود. خرابی هر یک از این قطعات می تواند روند کار آن را مختل کند.

 

ویدئو نحوه کارکرد دستگاه لیبل زن بطری

 

 

ویژگی های دستگاه لیبل زن

در ساخت دستگاه لیبل زن از موادی استفاده شده است که آن را ضد زنگ می کند. این قابلیت عمر آن را افزایش داده و هزینه ی استهلاک آن را پایین می آورد. همچنین پوشش های پلیمری، رنگ ضد زنگ و قطعات داخلی فلزی اصل، عمر این دستگاه را چند برابر تضمین می کنند.

وجود سیستم انتقال قدرت و الکتروموتور هایی که کارکرد این وسیله را به بهترین حالت پیش می برند از دیگر مزایای دستگاه لیبل زن محسوب می شوند. وجود قطعات الکترونیکی و برقی برای سهولت کار با این وسیله در آن تعبیه شده است.

 

مزایای دستگاه لیبل زن

زیبایی محصول: یکی از مهم ترین نکات در بازار، که پر از برند ها و مارک های مختلف است، توجه به زیبایی محصولات است. زمانی که لیبل بصورت کاملا استاندارد روی بطری قرار گرفته باشد، قطعا توجه بیشتری را به خود جلب می کند.

مقاومت بالا: مقاومت بالا در برابر حرارت و ماندگاری بیشتر محصول مورد نظر بسیار مهم است و دستگاه لیبل زن این ویژگی را داراست.

صرفه جویی در وقت: با استفاده از این محصول یا محصولات، کار لیبل زنی در کمترین زمان ممکن و با بهترین حالت و کیفیت ممکن، کار شما انجام خواهد شد.

قیمت کمتر: بسیاری از تولید کنندگان تا پیش از ورود این دستگاه پیشتر مجبور به استخدام نیروی انسانی بودند که به مراتب هزینه ی بیشتری را شامل می شد و به دلیل سرعت پایین تولید کمتر و در نتیجه سود کاهش می یافت. اما امروزه با داشتن این دستگاه تمامی کار ها با کمترین هزینه انجام می شود.

دستگاه لیبل زن دستی .

دستگاه لیبل زن دستی

یکی از مهم ترین دستگاه های ماشین سازی چمراندستگاه لیبل زن می باشد که عمده کاربرد این دستگاه درج برچسب و لیبل بر روی محصولات تولیدی می باشد، دستگاه های لیبل زن براساس نوع کاربردی که دارند به دسته های اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی تقسیم بندی شده اند.

دستگاه لیبل زن در واقع یک نوع پرینتراست که از آن برای چاپ کردن حروف، بارکد و اعداد، با استفاده از هد حرارتی موجود در آن استفاده می شود. هد حرارتی موجود در دستگاه لیبل زن عمل چاپ را به وسیله ی لیبل حرارتی انجام می دهد. دستگاه لیبل زن شامل قطعات بسیار مهم و اصلی می باشد. این قطعات عبارت اند از : مین برد، هد حرارتی یا ترمال هد ، غلطک فید، موتور فید ، نگهدارنده ی ریبون و نگهدارنده ی لیبل .

مشاهده این مطلب>>دستگاه لیبل زن بطری 

لیبل زن دستی چیست؟

دستگاه لیبل زن دستی وسیله ای می باشد که با استفاده از آن می توان بر روی محصولات و تمامی اجناس در کمترین زمان ممکن قیمت و لیبل گذاری کرد. وظیفه ی دستگاه لیبل زن دستی این است که بر روی محصولات و اجناس دیگر برچسب گذاری کند.سرعت دستگاه لیبل زن دستی در برخی موارد بسیار اهمیت دارد.

طرز استفاده از دستگاه لیبل زن دستی به این صورت است که شما باید دستگیره موجود در این دستگاه را با کمک اپراتور لیبل حرکت دهید و به این صورت برچسب ها بر روی بسته بندی محصولات نصب می شوند. یکی از بهترین مزیت دستگاه لیبل زن این است که به راحتی قابل حمل می باشد. سبک بودن این دستگاه یکی از ویژگی های پرکاربرد آن است.

نمونه هایی دیگر از این دستگاه وجود دارد که می توان آن ها را به کامپیوتر متصل نمود. متصل شدن این نمونه از دستگاه لیبل زن دستی باعث شده است که اصول طراحی لیبل ها آسان تر و همچنین راحت تر باشد.

 

چگونگی عملکرد انواع دستگاه لیبل زن

تمامی دستگاه های لیبل زن دارای یک وظیفه و کار نهایی می باشند و آن هم نصب برچسب ها و لیبل های مشخص شده بر روی محصولات مختلف است. دستگاه های لیبل زن موجود در صنایع بسته بندی دارای انواع مختلفی می باشند،

برای نمونه دستگاه های لیبل زن دستی نصب لیبل ها را به صورت دستی و مکانیکی انجام خواهند داد و در دستگاه های اتوماتیک این کار به شکل اتوماتیک انجام می پذیرد.لیبل زن های اتوماتیک نیز دارای تفاوت هایی با یکدیگر می باشند و هر یک قادر به نصب لیبل بر روی محصولات خواهند بود.

روش کار دستگاه لیبل زن اتوماتیک

یکی از دستگاه های لیبل صنعتی که جزو پر کاربرد ترین ها می باشد، دستگاه لیبل زن اتوماتیک است. دستگاه لیبل زن اتوماتیک دارای دو نوع می باشد. نوع اول لیبل زن اتوماتیک حرارتی و نوع دوم لیبل زن پشت چسب دار است.

در خطوط تولید و همین طور بسته بندی دستگاه لیبل زن اتوماتیک یکی از اجزای مهم به حساب می آید. کارخانه هایی که عمل لیبل زدن را به صورت اتوماتیک انجام می دهد به صورت یک نوار مقاله محصولات به سمت دستگاه لیبل زن اتوماتیک می روند و لیبل ها به صورت اتوماتیک بر روی محصولات چسبانده می شوند.

 میزان اهمیت لیبل ها

بیشتر استفاده ای که از لیبل ها می شود در صنایع غذایی می باشد و همچنین در این صنعت لیبل ها بیشترین اهمیت را دارند. برای اینکه میزان اهمیت لیبل ها را متوجه بشیم به این موضوع دقت کنید که وقتی شما به فروشگاهی می روید و میخواهید محصول مورد نظر خود را تهیه کنید اول از همه مشخصات آن نظیر تاریخ تولید و انقضا ، قیمت و … محصول را که بر روی لیبل نوشته شده است می خوانید.

در اینجا متوجه می شوید که وجود لیبل بر روی محصولات مواد غذایی چقدر دارای اهمیت بالایی است. وجود لیبل بر روی محصولات در واقع حکم شناسنامه محصول مورد نظر را دارد.

معمولا در تمامی فروشگاه ها تمامی محصولات دارای لیبل می باشند و کم پیش می آید که محصول یا مواد غذایی لیبل نداشته باشد. داشتن لیبل بر روی محصولات یک امری ضروری می باشد. بعضی از محصولات قیمت آن ها در اکثر مواقع در حال تغییر است.

خرید فویل سیل القایی .

فویل سیل القایی

یکی از دستگاه های مهم و کاربردی در صنعت بسته بندی کارخانجات دستگاه سیل القایی است.معمولا برای بسته بندی محصولات غذایی در کارخانجات تولید مواد خوراکی استفاده می شود.

از این دستگاه برای بسته شدن درب بر روی شیشه ها و کنسرو ها استفاده می شود،در حال حاضر دستگاه سیل القایی دستی کاربرد بیشتری دارد زیرا در کارگاه ها و تولیدی های کوچک مورد استفاده است.

طرز کار دستگاه سیل القایی به این صورت است که مواد ترموپلاستیک را توسط حرارت القایی به همدیگر می‌چسباند. مواد ترموپلاستیک موادی هستند که در برابر حرارت قابل ارتجاع، منعطف یا نرمش پذیر هستند.

به طور دقیق می توان گفت که وقتی ظرف از زیر سیستم سیم پیچ القایی عبور می کند، فویل سیل القایی به علت جریان های گردابی شروع به تولید حرارت می کند و گرما را به سمت موم چسب هدایت می کند، گرما موم را ذوب کرده و به  دهانه ظرف جذب می شود و باعث محکم چسبیده شدن آن به سرپوش شده و در نهایت ظرف را آب بندی می کند به همین دلیل به دستگاه سیل القایی؛ دستگاه سیل وکیوم القایی نیز گفته می‌شود.

دستگاه سیل القایی دستی

برای استفاده از دستگاه سیل القایی دستی به اپراتوری نیاز داریم که عملیات سیل یا آب بندی کردن درپوش ظروف را با رول سیل انجام دهد.

ابتدا اپراتور واشر سیل القایی (فویل آلومینیم) را در انتهای درب ظرف قرارداده و درب ظرف یا بطری را می بندد، سپس دستگاه سیل القایی دستی را بر روی درب ظرف قرار داده و کلید شروع کار را  فشار دهد.در این هنگام میدان مغناطیسی ایجاد شده و حرارت القایی باعث چسبیده شدن واشر فویل به سر بطری یا ظرف می شود.

کاربرد دستگاه سیل القایی

به طور کلی از دستگاه سیل القایی در کارخانجات تولید مواد غذایی استفاده می شود اما کاربرد این دستگاه در در صنایع داروسازی ، صنایع مواد غذایی و خوراکی مانند کارخانه های تولید مربا و عسل ، کارخانه های تولید لبنیات و هر نوع صنعتی که محصولات مشابه داشته و نیاز به سیل درب قوطی و یا بطری های پلاستیکی و شیشه ای محصول خود دارند.

مزایای استفاده از دستگاه سیل القایی

بسته بندی مقاوم: محافظت در برابر عدم ورود اکسیژن، بخار آب، گرد و خاک، اشعه ماوراء بنفش و…، در بسته‌بندی مد نظر قرار می‌گیرند. عدم نفوذ پذیری بسته بندی یک فاکتور اساسی و مهم در طراحی بسته‌بندی است.

در بعضی از بسته‌ها از ماده جاذب اکسیژن برای کمک به طول عمر بسته و به ویژه محصول داخل آن استفاده می‌شود. فشار هوای تعدیل شده یا کنترل شده نیز در بعضی از بسته‌های غذا گنجانده شده‌است. حفظ کیفیت محتویات داخل بسته و طولانی کردن عمر آن یکی از مهم‌ترین وظایف بسته‌بندی است.

 

فروش دستگاه سیل القایی .

دستگاه سیل القایی

سیل القایی فرآیندی اتصال بین دو سطح به وسیله حرارت القا شده است که شامل گرمایش کنترل شده توسط یک جسم الکتریکی هدایت کننده (معمولا فویل آلومینیومی) همراه با القای الکترومغناطیسی است که با ایجاد جریان بین دو سطح، عمل اتصال بین آنها را توسط حرارت انجام می دهد.

در صنایع بسته بندی از دستگاه سیل القایی جهت بسته بندی بطری هایی با جنس پلاستیک و شیشه استفاده می شود. شایع ترین روش استفاده از دستگاه های سیل القایی بسته بندی درب بطری است.

از دستگاه سیل القایی (پلمپ سر و درب بطری) در صنایع بسته بندی و پلمپ درب های ظروف (پلمپ به صورت فویل) استفاده می شود. با استفاده از این دستگاه می توان انواع ظروف پت، پلی اتیلن و شیشه را سیل (پلمپ) کرد.

روش کار دستگاه سیل القایی به چه صورت است؟

روش کار دستگاه سیل القایی به این صورت است که فویل مورد نظر را درون درب ظرف محصول قرار داده و درب را بسته و از روی درب با استفاده از دستگاه سیل القایی که به صورت اشعه ای الکترومغناطیس می باشد فویل را روی درب محصول مورد نظر می چسباند. لازم به ذکر است که با این روش از بسته بندی نه ظرف و نه محتویات آن تحت تاثیر قرار نمی گیرد و گرمای تولید شده به محتویات آسیب نمی رساند.

 

دلایل استفاده از دستگاه سیل القایی

بسته بندی مقاوم:

محافظت در برابر عدم ورود اکسیژن، بخار آب، گرد و خاک، اشعه ماوراء بنفش و…، در بسته‌بندی مد نظر قرار می‌گیرند. عدم نفوذ پذیری بسته بندی یک فاکتور اساسی و مهم در طراحی بسته‌بندی است.

در بعضی از بسته‌ها از ماده جذب‌کننده اکسیژن برای کمک به طول عمر بسته و به ویژه محصول داخل آن استفاده می‌شود. فشار هوای تعدیل شده یا کنترل شده نیز در بعضی از بسته‌های غذا گنجانده شده‌است. حفظ کیفیت محتویات داخل بسته و طولانی کردن عمر آن یکی از مهم‌ترین وظایف بسته‌بندی است.

پیشگیری از نشت مواد و ایمنی:

بسته‌بندی نقشی مهم و اساسی در کاهش ریسک امنیتی برای سلامت محموله دارد. بسته‌ها با پوشش مقاومتی مناسب بهتر می‌توانند در کاهش آسیب و هم‌چنین جلوگیری از دستبرد به محصول مطلوب واقع شوند. بسته‌ها می‌توانند برای کاهش خطر دستبرد و دسترسی غیرمجاز به کالا، سازماندهی و مهندسی شوند.

ساختمان بعضی از بسته‌ها برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز عایق مقاومتی دارند و بعضی نیز دارای مهر و لاک برای جلوگیری از باز شدن و دستبرد می‌باشند. بسته‌ها همچنین می‌توانند شامل ابزارهایی مانند بسته‌های زنگ‌دار یا برچسب‌های RFID باشند.

 

قابلیت دستگاه سیل القایی

  • مناسب برای بسته بندی انواع محصولات غذایی، کشاورزی، مواد غذایی و شیمیایی با تکنولوژی بسته بندی روز اروپا و آمریکا
  • قابلیت سیل بطری از دهانه 100 تا 150 میلی متر
  • قدرت خروجی 1200 وات
  • برق ورودی 220 ولت

 

فروش دستگاه پرکن مایعات رقیق .-

دستگاه پرکن مایعات رقیق

یکی از مهم ترین دستگاه ها در صنعت و کارخانجات، دستگاه پرکن مایعات رقیق می باشد به عبارتی دیگر مواد غذایی و هر نوع ماده مایعی در کارخانجات توسط دستگاه پرکن به داخل ظرف های مخصوص ریخته و بسته بندی می شوند.

 

به عبارتی دیگر دستگاه های پرکن مایعات جهت انتقال انواع مایعات غذایی مانند خامه های شیرینی، روغن کنجد، شکلات صبحانه، شیره خرما، پرکردن عسل، و انواع روغن های خوراکی و آب معدنی و همچنین انتقال مایعات شیمیایی به ظروف و بطری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

دستگاه های پرکن مایعات برای مایعاتی مانند گریس و وازلین که بعد از سرد شدن تغییر ماهیت می‌دهند نیز کاربرد دارند. این دستگاه های بسته بندی همراه با گرمکن و میکسر طراحی می‌شوند.بهره گیری از انواع ماشین آلات پرکن علاوه بر بالا بردن دقت و سرعت، به بهداشت و افزایش تیراژ تولید کمک زیادی می‌کند.

 

انواع دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن مایعات رقیق

دستگاه پرکن مایعات غلیظ

دستگاه پرکن مایعات روتاری

دستگاه پرکن خطی مایعات

 

 

دستگاه های پرکن مایعات رقیق

آب، دوغ، عرقیات گیاهی، انواع روغن های خوراکی ، برخی از شربت های دارویی، و عطر ها … برخی از مایعات رقیق هستند.عموما مایعات رقیق از هر سه روش پرکن (پرکن پمپی ، پرکن ثقلی ،پرکن سیلندر پیستونی) ، به داخل ظروف مورد نظر منتقل می‌شوند. البته هرکدام از مایعات با توجه به میزان غلظت و ویسکوزیته آن و همچنین دقت و سرعت کار ممکن است که به یکی از روش ها پر می‌شوند.

 

دستگاه پرکن مایعات غلیظ

مایعاتی که دارای گرانروی و یا ویسکوزیته (مقاومت ماده در برابر جاری شدن) زیادی هستند، جز مایعات غلیظ دسته بندی می‌شوند.

 

برخی از انواع این مایعات عبارتند از: روغن های شیمیایی با غلظت بالا، گریس، مواد دارویی (شربت) با غلظت بالا ، عسل، شیره خرما، برخی مرباها هر نوع مایعی که ویسکوزیته‌ی بالا دارد توسط پرکن مایعات غلیظ پر می‌شود، به طور کلی دستگاه پرکن مایعات غلیظ دستگاهی برای پر کردن عسل تا مایع ظرفشویی است.

 

به دلیل حساسیت بالا در حجم و مقدار این مایعات، بهترین روش برای پرکردن آنها، مکانیزم سیلندر پیستونی اس

مکانیزم پر شدن مایعات در دستگاه های پرکن مایعات

سه مکانیزم کلی برای بسته بندی و پرکردن انواع مایعات وجود دارد:

 

پرکن پمپی

پرکن ثقلی

پرکن سیلندر پیستونی

هرکدام از این روش ها ممکن است برای مایعی مناسب باشد ولی برای مایعی دیگر کارایی نداشته باشد. از این جهت انتخاب دقیق در خرید دستگاه پرکن مایعات مناسب، میتواند کمک بسیار زیادی در افزایش بهره وری خط تولید شما کند.

 

پرکن مایعات با روش پرکن پمپی

از مزایای پرکن پمپی میتوان به کارکرد مناسب آن در تزریق مایعاتی که چسبندگی بالایی دارند، مانند گریس، پرکن روغن موتور و …  اشاره کرد. اما از طرف دیگر عیب این دستگاه بسته بندی مواد غذایی دقت پایین آن است.

پرکن مایعات به روش ثقل

روش پرکردن مایعات به روش ثقل عموما برای پرکردن مایعات رقیق مورد استفاده قرار می‌گیرد، مانند دستگاه پرکن دوغ ، دستگاه پرکن آب معدنی، دستگاه پرکن عرقیات. دستگاه های پرکن ثقلی ، از ارزانترین دستگاه های پرکن به حساب می آیند و با توجه به وزن مایع و جاذبه مکانیزم پرشدن صورت می‌گیرد. دستگاه پرکن دوغ نمونه ای پر مصرف از روش ثقل در پرکن مایعات رقیق به حساب می آید.

پرکن مایعات به روش سیلندری پیستونی

اگر به دنبال دقت بالا هستید و در صدد راه اندازی بسته بندی مایعات غلیظ مانند پرکن ماست و یا پرکن عسل ، پرکن شیره خرما ، پرکن مایع ظرفشویی و … هستید، بهترین گزینه پرکن سیلندر پیستونی است. این روش در ماشین آلات اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان در آن حجم مشخصی برای پرکردن تنظیم کرد.

فروش دستگاه میکسر پودر ..

دستگاه میکسر پودر

یکی از مهمترین دستگاه ها در صنعت، دستگاه میکسر پودر می باشد این دستگاه کاربرد موثر و مهمی دارد به طوری که برای بهتر مخلوط نمودن از دستگاه میکسر پودر استفاده می شود.

طرز کار این دستگاه به این صورت است که پودر حول محور یک شافت دور مسیر تیغه کشی می شود به صورتی که تیغه های کوچکتر پودر را از وسط به دیواره ها هدایت می کنند و تیغه های بزرگ پودر را از دیواره ها به وسط هدایت می کنند و این عمل سبب مخلوط شدن بهتر پودر می شود.

به طور واضح تر می توان گفت در دستگاه های میکسر پودری دو نوع تیغه وجود دارد، به دلیل کشیده شدن دو جهت تیغه یا پره حول محور یک شافت در دو مسیر جداگانه جهت ترکیب دو یا چند نوع پودر در زمان کوتاه باعث میکس دقیق مواد می‌شود.

در این نوع میکسرها به دلیل پره کشی به صورت مارپیچی و رفت و برگشتی در تمام جهات حرکت کرده و مواد مختلف را با حجم بالا و در زمانی کوتاه به صورت کاملا یکنواخت با هم ترکیب نموده تا در نهایت یک مخلوط همگن و خمیری شکل به دست آید. قطر شافت اصلی حامل پره ها بسته به عواملی مانند چگالی، دانه بندی و نوع مواد دارد.

دستگاه میکسر پودر ( ریبون بلندر) در ظرفیتهای 100، 200 ،300 ، 400 ، 600 ، 800 ، 1000 ، 1500 ، 2000 ، 5000 لیتری و به طور کامل از استیل یا آهن ساخته می شود، دستگاه از یک موتور گیربکس با دور پایین قدرت خود را دریافت می کند و مواد از دریچه ای در پایین دستگاه خارج می شود.

البته قدرت موتور دستگاه با توجه به حجم آن متغیر است. بیشترین کاربرد دستگاه میکسر پودر درتولید محصولات مواد بهداشتی ، مواد آرایشی ، تولید پودر اولیه برای مواد غذایی، مواد دارویی، مواد شیمیایی، تولید پودرهای گیاهی، صنعتی و … می باشد.

مشاهده این مطلب را از دست ندهید : پرکن و میکسر مایع ظرفشویی

به طور کلی دستگاه های میکسر پودر در دو نوع عمودی و افقی و با قابلیت های متنوع تولید می شوند و هر کدام دارای اهمیت خاصی می باشند، در بعضی موارد هنگام ترکیب مواد لازم است که دمای محیط کمی افزایش پیدا کند تا آن ماده درون دستگاه بهتر ترکیب شود .

به همین دلیل این دستگاه بلندر با دو جداره ساخته می شوند و در مدل دیگر این دستگاه بلندر با محفظه چرخان و گرد طراحی می شود که با چرخش این بخش هیچ گونه گرانول و پودری در کف این مخزن باقی نخواهد ماند.

دستگاه میکسر پودر بشکه ای

این میکسر یک محفظه به شکل استوانه دارد که به صورت افقی قرار گرفته و به دو سر استوانه شفت همراه با یاتاقان متصل شده است. یکی از شفت ها به الکترو موتور یا گیربکس متصل می باشد.

حرکت موتور موجب چرخش موتور می شود تا در هنگام چرخش استوانه حول محور عمودی خودش، باعث به هم خوردن پودر ها و در نتیجه ترکیب آن ها با هم شود.

دستگاه میکسر پودر دبل شفت

این نوع میکسر به شکل نیمه استوانه ای خوابیده تولید می شود که دو شفت به صورت طولی از آن عبور میکند و با حرکت خلاف هم این شفت ها که شکل خاصی دارند مواد با همدیگر ترکیب می شوند.

به منظور ترکیب پود رهایی با چگالی بالا یا به اصطلاح پودر های سنگین از این نوع دستگاه ها استفاده می شود.

 

دستگاه میکسر پودر عمودی

این مدل دستگاه میکسر پودر به شکل عمودی است. میکسر پودر عمودی به صورت استوانه ای است که در زیر به یک مخروط می رسد.در این مدل یک ماردون در مرکز استوانه وجود دارد که مواد را از قسمت زیرین مخزن (بخش مخروطی) گرفته و به بالای مخزن انتقال می دهد.

خروجی اسکرو در قسمت بالایی مخزن می باشد و مواد پس از خروجی مجددا به درون مخزن وارد می شوند. انجام مکرر این فرآیند باعث مخلوط شدن مواد مختلف می شود. مخزن شامل یک شیر فلکه یا درچه خروجی و یک ورودی است که غالبا هر دو مورد در قسمت زیرین میکسر قرار دارند.یکی از اشکالات و معایب این مدل میکسر، کند و آهسته بودن فرآیند میکس و ترکیب مواد است .

خرید دستگاه گریس پرکن..

دستگاه گریس پرکن

گریس از مشتقات نفت و با غلظت بالا و بصورت مایع و نیمه جامد ، برای روانکاری استفاده میشود. پرکردن گریس به روش های معمولی و سنتی دارای زحمت زیاد و هزینه های بالایی هست . به همین جهت امروزه از دستگاه گریس پرکن استفاده میشود که این دستگاه های صنعتی، هم بصورت تمام اتوماتیک و هم بصورت نیمه اتوماتیک تولید میشود.

 

گریس چیست؟

گریس یک روان کننده نیمه جامد است. گریس به طور کلی از یک صابون امولسیون شده با روغن معدنی یا گیاهی تشکیل شده است. ویژگی مشخصه گریس ها این است که دارای ویسکوزیته اولیه بالایی هستند که با اعمال برش، افت می کند تا اثر یک یاتاقان روغن کاری شده با ویسکوزیته تقریباً مشابه روغن پایه استفاده شده در گریس ایجاد شود.

گریس ها روی مکانیسم هایی اعمال می شوند که به ندرت می توانند روغن کاری شوند و روغن روان کننده در موقعیت خود باقی نمی ماند. آنها همچنین به عنوان درزگیر برای جلوگیری از نفوذ آب و مواد تراکم ناپذیر عمل می کنند. بلبرینگ های روغن کاری شده با گریس به دلیل ویسکوزیته بالا، ویژگی های اصطکاک بیشتری دارند.

بدیهی است که گریس و روان کننده ها دارای ویسکوزیته های مختلفی مانند روغن موتور هستند. با این حال، روغن‌های دیگر، از روغن‌های ضروری گرفته تا روان‌کننده‌ها و گریس‌ها، دامنه ویسکوزیته را حتی بیشتر از آنچه در طیف وسیعی از روغن‌های موتور دیده می‌شود، گسترش می‌دهند

 

کارکرد دستگاه گریس پرکن

دستگاه پرکن گریس از پمپ یا پرکننده پیستونی برای ریختن گریس به ظروف به شیوه ای کارآمد استفاده می کنند. اگر بطری ها در طول ساخت، تحویل یا ذخیره سازی زباله جمع می شوند، ممکن است از ماشین های شستشو استفاده شود، اما همیشه در صنعت یک ضرورت نیستند.

دستگاه پرکن گریس برای انواع بطری های گرد پلاستیکی و شیشه ای، بطری های مربعی و بطری های مخصوص شکل و … مناسب است.

دستگاه پرکن گریس اتوماتیک از پمپ پیستونی برای پر کردن استفاده می کند. با تنظیم پمپ موقعیت، می تواند تمام بطری ها را با سرعت سریع و دقت بالا پر کند.

دستگاه پرکننده گریس اتوماتیک دارای ترتیب بالابر قلع است که برای اهداف بلند کردن چربی کارآمد ارائه شده است. این دستگاه به طور گسترده در خطوط بسته بندی صنایع مختلف برای ارائه عملیات بسته بندی صاف و دقت بالا مورد استفاده است. علاوه بر این، مجهز به پرکننده حجمی و نوار نقاله انتقال نیز می باشد.

انواع مختلفی از ماشین های پرکننده گریس در ماشین سازی چمران وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. شرکت ماشین سازی چمران، انواع ماشین‌های پرکننده و تجهیزات بسته‌بندی را طراحی و می‌سازد.

دستگاه پرکن گریس برای پاسخگویی به نیازهای در حال تغییر صنعت گریس طراحی شده اند. ما ماشین آلات ایده آلی را برای رفع نیازهای پر کردن گریس و برآورده کردن اهداف تولید شما تولید می کنیم.

 

 

 

عملکرد دستگاه گریس پرکن به این شکل است که ظرف ها توسط اپراتور بر روی نوار نقاله قرار میگیرند و از مخزنی که در بالای دستگاه وجود دارد گریس به نازل ها انتقال و سپس ظرف ها را به میزان ظرفیت و مقداری که از قبل توسط لودسل مکعبی تنظیم شده است پر میکند و به طور اتوماتیک دریچه نازل ها بسته میشود وظرف های جدید زیر نازل ها قرار میگیرند.

 

دربندی ظرفها بطور اتوماتیک نیز انجام می‌شود. نازل ها با سیستم پنوماتیک کار میکنند و داری شیر اکشیوتر هستند. دستگاه دارای پمپ دنده ای ۲ اینچ با موتور ۳ اسب بخار است همچنین دارای اینورتور است که باعث کاهش انرژی مصرفی و کاهش هزینه برق، کاهش جریان راه اندازی و در نتیجه طولانی شدن عمر موتور می‌شود.

 

وزن ‌تقریبی دستگاه حدود ۱۰۰۰ کیلو گرم است. از دیگر قابلیت های دستگاه گریس پرکن سفارش مشتری جهت تغییر تعداد نازل ها با حجم های متفاوت نیز می باشد. دستگاه پرکن گریس شامل گارانتی و  خدمات پس از فروش میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت تماس بگیرید.

خرید دستگاه روغن پرکن - .

دستگاه روغن پرکن

دستگاه پرکن روغن تمام اتوماتیک برای انواع روغن های خوراکی و صنعتی قابل استفاده است با این تفاوت که در پرکردن روغن صنعتی از پمپ دنده ای و روغن های گیاهی و خوراکی از سیلندر پیستون استفاده می شود. نازل های استفاده شده در پرکن خوراکی تمام استیل می‌باشد.

 

در این دستگاه انواع ظرف های پلاستیکی و شیشه ای با حجم های متفاوت قابل استفاده هستند در پرکن اتوماتیک ظرفها توسط نوار نقاله به سمت نازل ها هدایت می‌شوند. اما در پرکن نیمه اتوماتیک نوار نقاله وجود ندارد و اپراتور عملیات مظروف سازی را انجام می دهد. نازل ها بدون ایجاد حباب و پاشیدن ظرف ها را به میزانی که تنظیم شده است پر میکنند و این از حدر رفت محصول جلوگیری میکند. دربندی به صورت تمام اتوماتیک انجام می‌شود. همچنین قابلیت تغییر تعداد نازل ها را به سفارش مشتری دارد.

دستگاه روغن پرکن  دارای سیستم کنترل پیشرفته است. و در نهایت قابل ذکر است که دستگاه تمام مجوزهای بهداشتی برای تولید و بسته بندی انواع روغن خوراکی مانند روغن زیتون، روغن کنجد، روغن کانولا، روغن بادام و … را دارد. دستگاه پرکن روغن تمام اتوماتیک شامل گارانتی و  خدمات پس از فروش میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت تماس بگیرید.

 

 

دستگاه پرکن برای پر کردن انواع مواد از قبیل مایعات ، پودر ها ، آجیل و خشکبار ، گاز ها و … درون ظروف مشخصی مانند پت ، فلزی ، شیشه ای ، پلی اتیلن و … مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهم ترین ویژگی های پرکن ، بسته بندی مواد خوراکی ، دارویی و …به صورت کاملا بهداشتی است. دستگاه های پرکن در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد که بیشترین استفاده این مدل دستگاه ها در صنایع غذایی و دارویی است. دستگاه پرکن در سه مدل اتوماتیک و نیمه اتوماتیک و دستی تولید و به بازار عرضه می شود.

 

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک یکی از دستگاه های پرکنی می باشد که توسط نازل های خود مواد های مختلفی مانند انواع محصولات غذایی انواع نوشیدنی رقیق و غلیظ و… را در انواع ظروف از جمله شیشه های مربا و عسل و بطری های نوشیدنی پر میکند.

 

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک یکی از انواع دستگاه های پرکن است که برای پر کردن انواع ظرف با انواع مواد طراحی و ساخته شده است. دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک مواد کف کننده مثل شیشه شور و … که این دستگاه وقتی ظرف به زیر نازل می رود ابتدا نازل ها توسط جک پایین آمده و شروع به پر کردن مواد می کنند و از کف در حال پر کردن به بالا می آیند این عمل باعث می شود که مواد کف نکرده و سر ریز نشود.

 

اگر دقت کرده باشید بیشتر افرادی سراغ دستگاه های پرکن نیمه اتوماتیک می روند که فضا و بودجه کمتری برای این کار مدنظر دارند که نسبت به کارایی این نوع دستگاه خروجی خوبی را به آن ها می دهد. دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک به دو دسته رومیزی و شاسی دار تقسیم می شود که بنا بر کسب و کار شما حوزه فعالیت این گونه دستگاه ها متفاوت می باشد.

 

دستگاه های پرکن بسته به نوع مواد یا محصول ساخته می شوند و انواع مختلفی دارند به طور مثال دستگاه های پرکن اتومات دارای دربگذار هستند. این مزیت ها باعث سرعت بیشتر در تولید می شوند. سرعت دستگاه های پرکن به محصول و نوع ظرف بستگی دارد. به طور مثال دستگاه پرکن برای عسل سرعت کمتری نسبت به دستگاه پرکن برای آب معدنی دارد.

 

 

 

نحوه کارکرد دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک

ابتدا موادی که قرار است ظروف با آن پر شود مورد بررسی قرار می گیرند (از لحاظ صحت سلامت محصول) و سپس درون مخزن ها ریخته می شوند، بعد از این مرحله ظروف بر روی فیکسچر تعبیه شده بر روی دستگاه قرار می گیرند، سپس پس از این مرحله دستگاه را به گونه برنامه ریزی میکنند که طی یک زمان معین نازل ها باز و بسته شوند و در نهایت هم ظروف پر شده و یک اپراتور آن ها را برای بسته بندی و… میبرد.