آرشیو مهر ماه 1400

ساخت دستگاه پركن,دستگاه سيل القايي,دستگاه ليبل زن,دستگاه استرچ پالت,دستگاه شيرينگ پك

یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

فويل سيل القايي

فويل سيل القايي

يكي از دستگاه هاي مهم و كاربردي در صنعت بسته بندي كارخانجات دستگاه سيل القايي است.معمولا براي بسته بندي محصولات غذايي در كارخانجات توليد مواد خوراكي استفاده مي شود.

از اين دستگاه براي بسته شدن درب بر روي شيشه ها و كنسرو ها استفاده مي شود،در حال حاضر دستگاه سيل القايي دستي كاربرد بيشتري دارد زيرا در كارگاه ها و توليدي هاي كوچك مورد استفاده است.

طرز كار دستگاه سيل القايي به اين صورت است كه مواد ترموپلاستيك را توسط حرارت القايي به همديگر مي‌چسباند. مواد ترموپلاستيك موادي هستند كه در برابر حرارت قابل ارتجاع، منعطف يا نرمش پذير هستند.

به طور دقيق مي توان گفت كه وقتي ظرف از زير سيستم سيم پيچ القايي عبور مي كند، فويل آلومينيومي به علت جريان هاي گردابي شروع به توليد حرارت مي كند و گرما را به سمت موم چسب هدايت مي كند، گرما موم را ذوب كرده و به  دهانه ظرف جذب مي شود و باعث محكم چسبيده شدن آن به سرپوش شده و در نهايت ظرف را آب بندي مي كند به همين دليل به دستگاه سيل القايي؛ دستگاه سيل وكيوم القايي نيز گفته مي‌شود.

دستگاه سيل القايي دستي

براي استفاده از دستگاه سيل القايي دستي به اپراتوري نياز داريم كه عمليات سيل يا آب بندي كردن درپوش ظروف را با رول سيل انجام دهد.

ابتدا اپراتور واشر سيل القايي (فويل آلومينيم) را در انتهاي درب ظرف قرارداده و درب ظرف يا بطري را مي بندد، سپس دستگاه سيل القايي دستي را بر روي درب ظرف قرار داده و كليد شروع كار را  فشار دهد.در اين هنگام ميدان مغناطيسي ايجاد شده و حرارت القايي باعث چسبيده شدن واشر فويل به سر بطري يا ظرف مي شود.

كاربرد دستگاه سيل القايي

به طور كلي از دستگاه سيل القايي در كارخانجات توليد مواد غذايي استفاده مي شود اما كاربرد اين دستگاه در در صنايع داروسازي ، صنايع مواد غذايي و خوراكي مانند كارخانه هاي توليد مربا و عسل ، كارخانه هاي توليد لبنيات و هر نوع صنعتي كه محصولات مشابه داشته و نياز به سيل درب قوطي و يا بطري هاي پلاستيكي و شيشه اي محصول خود دارند.

مزاياي استفاده از دستگاه سيل القايي

بسته بندي مقاوم: محافظت در برابر عدم ورود اكسيژن، بخار آب، گرد و خاك، اشعه ماوراء بنفش و…، در بسته‌بندي مد نظر قرار مي‌گيرند. عدم نفوذ پذيري بسته بندي يك فاكتور اساسي و مهم در طراحي بسته‌بندي است.

در بعضي از بسته‌ها از ماده جاذب اكسيژن براي كمك به طول عمر بسته و به ويژه محصول داخل آن استفاده مي‌شود. فشار هواي تعديل شده يا كنترل شده نيز در بعضي از بسته‌هاي غذا گنجانده شده‌است. حفظ كيفيت محتويات داخل بسته و طولاني كردن عمر آن يكي از مهم‌ترين وظايف بسته‌بندي است.

 

دستگاه شيرينگ پك

دستگاه شرينگ پك چمران

اين مدل دستگاه مخصوص بسته بندي انواع جعبه، كارتن، شيشه، محصولات بهداشتي، كنسرو و انواع مجموعه نوشابه، آب معدني آب رادياتور و قوطي هاي رنگ و گالن و… مي باشد

 

خصوصيات دستگاه شيرينگ پك جك پارويي:

شيرينگ داراي جك پارويي از يك فيكسچر در قسمت ابتداي دستگاه بهره مند مي باشد كه از سيستم جك پنوماتيك براي محرك آن استفاده مي شود اين فيكسچر در جهت رديف كردن انواع قوطي يا بطري در تعداد مختلف براي پك كردن استفاده مي شود از نمونه اين محصولات مي توان به پكهاي ۲۴ عددي ۳۰۰ CC آب معدني، دوغ، نوشابه و… همچنين انواع قوطي رب، نوشابه، كنسرو و… اشاره كرد.

 عملكرد دستگاه شيرينگ پك  جك پارويي

در ابتدا اپراتور بطري يا ظروف مخصوص اين مدل شيرينگ كه نياز به جك پارويي دارد را در داخل فيكسچر پارويي دستگاه قرار مي دهد و با فشردن پدال توسط اپراتور جك پارويي عمل كرده و محصول چيده شده را به زير تيغه دوخت برده و پروسه دوخت به صورت اتوماتيك و بدون نياز به فشردن پدال يا شاسي مجدد انجام مي گيرد. با قرار دادن محصول بعدي و انجام دوخت آن، كارتن يا محصول قبلي به داخل كوره رفته و شيرينگ صورت مي گيرد، پس از خروج محصول از داخل كوره نايلون آن كه حالت نرم و نزديك به ذوب دارد به كمك فن خنك كننده ي تعبيه شده در انتهاي دستگاه كاملا جذب محصول شده و بسته بندي يا به اصطلاح شيرينگ محصول نهايي مي گردد.

 

دستگاه سيل القايي چمران

دستگاه سيل القايي چمران

 

سيل القايي فرآيندي اتصال بين دو سطح به وسيله حرارت القا شده است كه شامل گرمايش كنترل شده توسط يك جسم الكتريكي هدايت كننده (معمولا فويل آلومينيومي) همراه با القاي الكترومغناطيسي است كه با ايجاد جريان بين دو سطح، عمل اتصال بين آنها را توسط حرارت انجام مي دهد.

 

در صنايع بسته بندي از دستگاه سيل القايي جهت بسته بندي بطري هايي با جنس پلاستيك و شيشه استفاده مي شود. شايع ترين روش استفاده از دستگاه هاي سيل القايي بسته بندي درب بطري است.

 

از دستگاه سيل القايي (پلمپ سر و درب بطري) در صنايع بسته بندي و پلمپ درب هاي ظروف (پلمپ به صورت فويل) استفاده مي شود. با استفاده از اين دستگاه مي توان انواع ظروف پت، پلي اتيلن و شيشه را سيل (پلمپ) كرد.

 

روش كار دستگاه سيل القايي به چه صورت است؟

 

روش كار دستگاه سيل القايي به اين صورت است كه فويل مورد نظر را درون درب ظرف محصول قرار داده و درب را بسته و از روي درب با استفاده از دستگاه سيل القايي كه به صورت اشعه اي الكترومغناطيس مي باشد فويل را روي درب محصول مورد نظر مي چسباند. لازم به ذكر است كه با اين روش از بسته بندي نه ظرف و نه محتويات آن تحت تاثير قرار نمي گيرد و گرماي توليد شده به محتويات آسيب نمي رساند.

 

 

 

دلايل استفاده از دستگاه سيل القايي:

 

بسته بندي مقاوم: محافظت در برابر عدم ورود اكسيژن، بخار آب، گرد و خاك، اشعه ماوراء بنفش و…، در بسته‌بندي مد نظر قرار مي‌گيرند. عدم نفوذ پذيري بسته بندي يك فاكتور اساسي و مهم در طراحي بسته‌بندي است. در بعضي از بسته‌ها از ماده جذب‌كننده اكسيژن براي كمك به طول عمر بسته و به ويژه محصول داخل آن استفاده مي‌شود. فشار هواي تعديل شده يا كنترل شده نيز در بعضي از بسته‌هاي غذا گنجانده شده‌است. حفظ كيفيت محتويات داخل بسته و طولاني كردن عمر آن يكي از مهم‌ترين وظايف بسته‌بندي است.

 

دستگاه سيل القايي

 

دستگاه سيل القايي

 

 

دستگاه سيل القايي

 

دستگاه سيل القايي

 

 

پيشگيري از نشت مواد و ايمني: بسته‌بندي نقشي مهم و اساسي در كاهش ريسك امنيتي براي سلامت محموله دارد. بسته‌ها با پوشش مقاومتي مناسب بهتر مي‌توانند در كاهش آسيب و هم‌چنين جلوگيري از دستبرد به محصول مطلوب واقع شوند. بسته‌ها مي‌توانند براي كاهش خطر دستبرد و دسترسي غيرمجاز به كالا، سازماندهي و مهندسي شوند: ساختمان بعضي از بسته‌ها براي جلوگيري از دسترسي غيرمجاز عايق مقاومتي دارند و بعضي نيز داراي مهر و لاك براي جلوگيري از باز شدن و دستبرد مي‌باشند. بسته‌ها همچنين مي‌توانند شامل ابزارهايي مانند بسته‌هاي زنگ‌دار يا برچسب‌هاي RFID باشند.

 

 

 

قابليت دستگاه هاي سيل القايي

 

 

 

مناسب براي بسته بندي انواع محصولات غذايي، كشاورزي، مواد غذايي و شيميايي با تكنولوژي بسته بندي روز اروپا و آمريكا

 

قابليت سيل بطري از دهانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ ميلي متر

 

قدرت خروجي ۱۲۰۰ وات

 

برق ورودي ۲۲۰ ولت