آرشیو مهر ماه 1401

ساخت دستگاه پركن,دستگاه سيل القايي,دستگاه ليبل زن,دستگاه استرچ پالت,دستگاه شيرينگ پك

دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

دستگاه لیبل زن دستی

دستگاه لیبل زن

یکی از وسایلی که کاربرد فراوانی در کارخانه ها و شرکت های تولید و بسته بندی محصولات دارد،دستگاه لیبل زن می باشد.به طوری که محصولات فاقد لیبل بدون اعتبار می باشند.

در فرایند تولید و بسته بندی محصولات، لیبل زدن دقیق و متناسب با محصول بسیار مهم است.قطعا لیبل زدن به صورت دستی بر روی تعداد زیادی از محصولات وقت بسیاری می گیرد و در همین حین از کیفیت نیز می کاهد.

دستگاه لیبل زن، مراحل لیبل زدن بر روی هر نوع محصولی را به خوبی انجام می دهد.شرکت ماشین سازی چمران با داشتن تجربه و تخصص بالا در زمینه ساخت و پخش انواع دستگاه ها و تجهیزات صنعتی،کارخانه ها و بسته بندی محصولات فعالیت دارد.

شرکت ماشین سازی چمران به عنوان مرکز فروش دستگاه لیبل زن در کرج فعالیت دارد البته دستگاه های بسیاری همچون دستگاه میکسر مایعات،فویل سیل القایی،پرکن و میکسر مایع ظرفشویی و… تولید می کند.

 

اهمیت انتخاب دستگاه لیبل زن

لیبل زدن دقیق و کارآمد بخش جدایی ناپذیر فرایند تولید و پخش است. وقتی که برچسب گذاری بصورت درست انجام میشود میتواند به سهولت و نرمی به فرایند تولید کمک کند.

اما به همان انداز اگر ناکارآمد باشد میتواند زمان و پول کسب و کارتان را تلف کند. گرچه گزینه های مختلفی برای کاربران وجود دارد، اما گزینه هایی که استفاده از آن آسان و هزینه مالکیت آن پایین باشد و همچنین کارآمد نیز باشد محدود است.

لیبل ها میتوانند شامل اطلاعاتی مثل: متن، شماره سریال، بارکد، بارکد ۲D، بارکد QR، آدرس، اشکال گرافیکی و چیزهای بیشتری را برای شما به روشی دقیق و مقرون به صرفه به چاپ برسانند.

ما این کار را برای شما به شیوه ای انجام می دهیم که چند فایده برای شما دارد. اول اینکه به شما کمک می کنیم ضایعات را به حداقل برسانید. در درجه بعدی باعث میشویم خطا و هزینه نیروی انسانی (اپراتوری دستگاه) پایین بیاید و تمرکز شما روی کار اصلی تان باشد.

همچنین سازگاری نیز مهم است. با توجه به صنعت و خط تولید شما ما یا دستگاهی سازگار با نیازتان میسازیم یا لیبل چسبان هایی که منطبق با نیازتان هستند را در اختیارتان میگذاریم.

 

تفاوت بین دستگاه لیبل زن و دستگاه قیمت زن چیست؟ این دو دستگاه در نحوه کارکرد و عملکرد خود دارای تفاوت هایی می باشند. لیبل زن دستگاهی جهت چاپ و اطلاعات دار نمودن لیبل ها می باشد که در برند های متفاوت در حال تولید می باشد .

 

لیبل در لغت به معنای برچسب یا اتیکت میباشد و در فرهنگ بسته بندی به معنای برچسبی میباشد که معرف کالا و مشخصات آن است .

همانطوری که میدانید لیبل ها در صنعت بسته بندی به دسته های مختلفی تقسیم میشوند :

 

لیبل پشت چسبدار

لیبل پشت چسبدار شیت

لیبل پشت چسبدار رول

لیبل OPP

لیبلی است که از جنس پلی پروپیلن میباشد (oriented polypropylene )  که بیشتر در مورد نوشابه و آب معدنی استفاده میگردد .

-این نوع لیبل ، لیبل زن خاص خود را که به لیبل زن OPP معروف است نیاز دارد

– قیمت تمام اتوماتیک این دستگاه نسبت به لیبل زن پشت چسبدار خیلی بالاتر میباشد ، ولی لیبل آن ارزانتر است

– لازم به ذکر میباشد که در این نوع لیبل به محض آسیب دیدن لیبل ، لیبل از ظرف جدا شده و دیگر اثری از نام تولید کننده باقی نمی ماند ، در حالیکه در لیبل پشت چسبدار لیبل به محکمی بدنه ظرف چسبیده است و جدا شدن آن به سختی میباشد .

-البته در مورد خطوط با تیراژ بالا مثل آب معدنی یا نوشابه یا مشابه آن استفاده از لیبل پشت چسبدار به علت تیراژ خیلی بالا مقرون به صرفه نیست.

 

 لیبل اسلیو ( sleeve shrink )

یک لیبل حرارتی میباشد که با حرارت دیدن خود را به شکل ظرف در می آورد و در واقع با حرارت جمع میشود .

– قیمت تمام اتوماتیک این دستگاه نسبت به لیبل زن پشت چسبدار خیلی بالاتر میباشد .

– لازم به ذکر میباشد که در این نوع لیبل به محض آسیب دیدن لیبل ، لیبل از ظرف جدا شده و دیگر اثری از نام تولید کننده باقی نمی ماند و در حالیکه در لیبل پشت چسبدار لیبل به محکمی بدنه ظرف چسبیده است .

انواع لیبل پشت چسبدار از نظر جنس لیبل

لیبل پشت چسبدار کاغذی

این نوع لیبل از جنس کاغذی بوده و از ارزانترین لیبل ها یا برچسب ها محسوب میشود .

لیبل پشت چسبدار PVC

لیبل های پی وی سی در واقع به کلیه لیبل های مقاوم سفید رنگ پلاستیکی که دربر گیرنده متریال

مقاومت بیشتری از لیبل کاغذی با ماندگاری چاپ به مراتب بالاتر وجود داشته باشد یا بسته بندی مربوطه در محیط مرطوبی نگهداری میشود و رطوبت باعث از بین رفتن لیبل کاغذی میگردد

-در هنگام پاره کردن این لیبل به خوبی متوجه جنس آن میشوید و مانند شکل زیر لیبل PVC به سختی و مانند پلاستیک پاره میشود.

 

 

 

دستگاه شیرینگ پک چمران

دستگاه شیرینگ پک

یکی دیگر از رایج ترین نوع بسته بندی که امروزه در صنعت تولید مورد استفاده قرار می گیرد پک کردن محصولات به وسیله روش شرینگ می باشد که به دو صورت توسط دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک و نیمه اتوماتیک طراحی و ساخته می شود در این نوع بسته بندی از فیلم پی وی سی استفاده می شود این نوع دستگاه قابل استفاده درتمامی صنایع اعم از صنعتی ، دارویی ، بهداشتی و … می باشد و قابلیت بسته بندی انواع ظروف پت ، شیشه ، کارتن و … را دارد و در نوع نیمه اتوماتیک ظرفیت تولید ساعتی ۴۰۰ پک می باشد و همچنین این دستگاه قابلیت ساخت به صورت برقی,گازی از نوع برنر گازی از نوع مشعل و دوگانه را دارد.

 

مشخصات فنی دستگاه شرینگ

ولتاژ مورد نیاز ۳۸۰ولت برق سه فاز مصرف۱۲kw

کنترل سرعت نوار نقاله توسط درایوجنس نوار نقاله توری آبکاری شده

سیستم کنترل حرارت تونل و دوخت توسط سنسورهای گرمایشی

مجهز به سیستم دوخت از نوع آلومینیوم آلیاژ دار با روکش نسوز

 

دستگاه شرینگ پک

یکی از دستگاه های مهم که نایلون به دور محصولات می کشد و بسته بندی محصول را به صورت پک انجام میدهد، دستگاه شیرینگ پک می باشد. کاربرد این دستگاه به این صورت است که نایلون دور تا دور محصولات کشیده می شود، از این دستگاه در پایان خط تولید کارگاه و کارخانه ها استفاده می شود. از همین رو برای بسته بندی چندین محصول در کنار یکدیگر از این دستگاه استفاده می شود.

 

بسته بندی با نایلون و شرینگ کردن محصولات را در برابر آب، گرد و غبار و دیگر عوامل محیطی و جانبی محافظت می کند. معمولا از شیرینگ ها برای بسته بندی های پیچیده استفاده می کنند و به همین دلیل است که اپراتورهای مخصوصی برای این دستگاه در نظر گرفته می شود و هر چه سرعت بسته بندی دستگاه بالاتر باشد، کاربرد آن در صنعت بیشتر است.این مدل دستگاه مخصوص بسته بندی انواع جعبه، کارتن، شیشه، محصولات بهداشتی، کنسرو و انواع مجموعه نوشابه، آب معدنی آب رادیاتور و قوطی های رنگ و گالن و… می باشد

 

خصوصیات دستگاه شیرینگ پک جک پارویی:

دستگاه شیرینگ دارای جک پارویی از یک فیکسچر در قسمت ابتدای دستگاه بهره مند می باشد که از سیستم جک پنوماتیک برای محرک آن استفاده می شود این فیکسچر در جهت ردیف کردن انواع قوطی یا بطری در تعداد مختلف برای پک کردن استفاده می شود از نمونه این محصولات می توان به پکهای ۲۴ عددی ۳۰۰ CC آب معدنی، دوغ، نوشابه و… همچنین انواع قوطی رب، نوشابه، کنسرو و… اشاره کرد.

عملکرد دستگاه شیرینگ پک  جک پارویی

در ابتدا اپراتور بطری یا ظروف مخصوص این مدل شیرینگ که نیاز به جک پارویی دارد را در داخل فیکسچر پارویی دستگاه قرار می دهد و با فشردن پدال توسط اپراتور جک پارویی عمل کرده و محصول چیده شده را به زیر تیغه دوخت برده و پروسه دوخت به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به فشردن پدال یا شاسی مجدد انجام می گیرد. با قرار دادن محصول بعدی و انجام دوخت آن، کارتن یا محصول قبلی به داخل کوره رفته و شیرینگ صورت می گیرد، پس از خروج محصول از داخل کوره نایلون آن که حالت نرم و نزدیک به ذوب دارد به کمک فن خنک کننده ی تعبیه شده در انتهای دستگاه کاملا جذب محصول شده و بسته بندی یا به اصطلاح شیرینگ محصول نهایی می گردد.

 

دستگاه سیل القایی چمران .....

دستگاه سیل القایی

 

سیل القایی فرآیندی اتصال بین دو سطح به وسیله حرارت القا شده است که شامل گرمایش کنترل شده توسط یک جسم الکتریکی هدایت کننده (معمولا فویل آلومینیومی) همراه با القای الکترومغناطیسی است که با ایجاد جریان بین دو سطح، عمل اتصال بین آنها را توسط حرارت انجام می دهد.در صنایع بسته بندی از دستگاه سیل القایی جهت بسته بندی بطری هایی با جنس پلاستیک و شیشه استفاده می شود. شایع ترین روش استفاده از دستگاه های سیل القایی بسته بندی درب بطری است.

از دستگاه سیل القایی (پلمپ سر و درب بطری) در صنایع بسته بندی و پلمپ درب های ظروف (پلمپ به صورت فویل) استفاده می شود. با استفاده از این دستگاه می توان انواع ظروف پت، پلی اتیلن و شیشه را سیل (پلمپ) کرد.

 

روش کار دستگاه سیل القایی به چه صورت است؟

 

روش کار دستگاه سیل القایی به این صورت است که فویل مورد نظر را درون درب ظرف محصول قرار داده و درب را بسته و از روی درب با استفاده از دستگاه سیل القایی که به صورت اشعه ای الکترومغناطیس می باشد فویل را روی درب محصول مورد نظر می چسباند. لازم به ذکر است که با این روش از بسته بندی نه ظرف و نه محتویات آن تحت تاثیر قرار نمی گیرد و گرمای تولید شده به محتویات آسیب نمی رساند.

 

دلایل استفاده از دستگاه سیل القایی:

 

بسته بندی مقاوم: محافظت در برابر عدم ورود اکسیژن، بخار آب، گرد و خاک، اشعه ماوراء بنفش و…، در بسته‌بندی مد نظر قرار می‌گیرند. عدم نفوذ پذیری بسته بندی یک فاکتور اساسی و مهم در طراحی بسته‌بندی است. در بعضی از بسته‌ها از ماده جذب‌کننده اکسیژن برای کمک به طول عمر بسته و به ویژه محصول داخل آن استفاده می‌شود. فشار هوای تعدیل شده یا کنترل شده نیز در بعضی از بسته‌های غذا گنجانده شده‌است. حفظ کیفیت محتویات داخل بسته و طولانی کردن عمر آن یکی از مهم‌ترین وظایف بسته‌بندی است.

 

پیشگیری از نشت مواد و ایمنی: بسته‌بندی نقشی مهم و اساسی در کاهش ریسک امنیتی برای سلامت محموله دارد. بسته‌ها با پوشش مقاومتی مناسب بهتر می‌توانند در کاهش آسیب و هم‌چنین جلوگیری از دستبرد به محصول مطلوب واقع شوند. بسته‌ها می‌توانند برای کاهش خطر دستبرد و دسترسی غیرمجاز به کالا، سازماندهی و مهندسی شوند: ساختمان بعضی از بسته‌ها برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز عایق مقاومتی دارند و بعضی نیز دارای مهر و لاک برای جلوگیری از باز شدن و دستبرد می‌باشند. بسته‌ها همچنین می‌توانند شامل ابزارهایی مانند بسته‌های زنگ‌دار یا برچسب‌های RFID باشند.

 

 

 

قابلیت دستگاه های سیل القایی

 

 

 

مناسب برای بسته بندی انواع محصولات غذایی، کشاورزی، مواد غذایی و شیمیایی با تکنولوژی بسته بندی روز اروپا و آمریکا

 

قابلیت سیل بطری از دهانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلی متر

 

قدرت خروجی ۱۲۰۰ وات

 

برق ورودی ۲۲۰ ولت

دستگاه پرکن............

دستگاه پرکن چمران

 

یکی از مهم ترین دستگاه ها در صنعت دستگاه پرکن می باشد، دستگاه پرکن جهت پر کردن انواع مایعات، انواع پودر و … در صنعت بسته بندی محصولات استفاده می شود. همانطور که از نام دستگاه نیز مشخص است کاربرد اصلی این دستگاه پرکردن مواد به داخل ظروف در فرایند پر کردن و بسته بندی محصولات است. البته ناگفته نماند که دستگاه پرکن انواع مختلفی دارد دستگاه پرکن مایعات، دستگاه پرکن انواع پودر و گرانول ها و … انواع دستگاه پرکن می باشند. دستگاه های پرکن به طور مکانیکی یا اتوماتیک کار می کنند این ماشین ها می توانند اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک تولید شوند و عملکرد پرکردن بر اساس وزنی یا تایمری قابل هدایت باشد.

دستگاه پرکن

دستگاه های پرکن در مدل های متنوعی تولید می شوند. از دستگاه پرکن پودری گرفته تا پرکن مایعات ( دستگاه پرکن مایعات غلیظ ، پرکن مایعات رقیق ) و … همگی در بخشی از صنایع کاربرد دارند. در تمامی صنایع خواسته یا ناخواسته استفاده از این دستگاه وجود دارد.

 

 

دستگاه پرکن پمپی

برای پرکردن مواد غلیظ و مواد شیمیایی به صورت پمپ می باشد

دستگاه پرکن مایعات غلیظ

مایعاتی که دارای ویسکوزیته زیادی هستند جزو دسته ی مایعات غلیظ محسوب می شوند. از این نوع دستگاه پر کن استفاده می گردد.

کاربرد دستگاه پرکن مایعات کوچک

علاوه بر این که کاربرد دستگاه‌های پرکن مایعات را می‌توانیم به دو حوزه مایعات غلیظ و رقیق تقسیم‌بندی کنیم، اندازه دستگاه هم می‌تواند در این مورد به ما کمک کند. به طور کلی برای کارگاه‌های خانگی و کارگاه‌های کوچک نیاز به یک دستگاه بزرگ نیست و از لحاظ اقتصادی برای کارگاه به صرفه نیست. بنابراین به اکثر کارگاه‌های خانگی توصیه می‌شود که به فکر خرید دستگاه پرکن مایعات کوچک باشند.

به عنوان مثال اگر شما در یک مغازه کوچک یا در انبار منزل خود یک دستگاه عصاره گیری یا گلاب‌گیری داشته باشید به راحتی می‌توانید از یک دستگاه پرکن مایعات کوچک برای بسته بندی تولیدات خود کمک بگیرید. شما در منزل یا در یک کارگاه کوچک به راحتی می‌توانید محصولاتی مانند گلاب ، عرق نعنا ، لبنیاتی مانند دوغ و شیر عصاره گیاهان دارویی و انواع نوشیدنی‌های رقیق تولید کنید و به راحتی هم بسته بندی کنید.

کاربرد دستگاه پرکن مایعات صنعتی

اما در مورد کاربرد دستگاه پرکن مایعات صنعتی مسئله تغییر می‌کند و شما با تنوع بیشتری مواجه هستید. در وهله اول شما با حجم بالایی از تولید مواجه هستید که این حجم بالا نیاز به یک دستگاه پیشرفته با توانایی بالا دارد. اما در طرف مقابل ممکن است یک کارخانه در حوزه مشتقات نفتی فعالیت کند که تولیدات آنها شامل گریس با گرانروی بالا و بنزین با گرانروی پایین باشد.

در این حالت کاربرد دستگاه پرکن مایعات صنعتی تحت تأثیر تولیدات کارخانه و شرایط تولید آن‌ها قرار می‌گیرد که ممکن است تفاوت زیادی بین آنها وجود داشته باشد. بنابراین شما به هنگام خرید دستگاه پرکن مایعات لازم است که این موارد را با شرکت فروشنده در میان بگذارید تا آنها اطلاعات کاملتری در مورد دستگاه و شرایط استفاده از آن در اختیار شما قرار دهند. همین اطلاعات مختصر و اولیه در انتخاب دستگاه کمک زیادی به شما می‌کند.

اصولاً کاربرد دستگاه پرکن مایعات تحت تأثیر نوع سیال و شرایط اختصاصی آن قرار می‌گیرد. این یعنی ما برای مایعات غلیظ دستگاهی متفاوت از مایعات رقیق داریم و شرایط آنها هم با هم فرق می‌کند.

انتخاب دستگاه پرکن مناسب

نوع دستگاه پرکن غالبا وابسته به خواص نوشیدنی محصول و نوع و شکل ظروف است. در مورد مایعات برخوردار از ویژگی جریان آزاد مانند نوشیدنی‌ها، استفاده از دستگاه‌های با جریان زمان‌بندی شده یا سرریز مناسب است، در حالی که برای محصولی با گرانروی بالاتر، پر کن پیستونی یا نوعِ جابجایی مثبت  می‌تواند مناسبتر باشد.

نوع ظرف، حجم پرشدن و قطر دهانه‌ نیز اهمیت دارد. دستگاه‌ های با ویژگی جریان زمان‌بندی شده و اُوِرفلو در نحوه انتقال محصول به ظرف تفاوت دارند. پرکن‌های جریان زمان بندی شده، دستگاه‌های پر کننده حجمی هستند به این معنا که در هر سیکل پر کردن، دقیقا حجم یکسانی از مایع را وارد ظرف می‌کنند. این دستگاه‌ ها برای پر کردن بسیار دقیق صرفنظر از شکل ظرف طراحی می‌شوند. با این حال اگر حجم ظرف متغیر باشد، سطح پر شدن می‌تواند ناهمسان به نظر برسد. بطری‌های شیشه‌ای، نمونه خوبی از ظروفی هستند که غالبا شکل و حجم متغیر دارند.

 

دستگاه پرکن مایعات رقیق

دستگاه پرکن مایعات رقیق

دستگاه پرکن مایعات غلیظ و رقیقReviewed by چمران ماشین on Aug 4Rating: 5.0دستگاه پرکن مایعات غلیظ و رقیقیکی از پر کاربرد ترین دستگاه های صنعتی در کارخانه های تولیدی مواد غذایی و نوشیدنی ، دستگاه پر کن مایعات غلیظ و رقیق است که به منظور پر کردن آن دسته از مایعاتی که از غلظت و ویسکوزیته بالایی برخوردار می باشند از دستگاه پر کن مایعات غلیظ استفاده می شود که در مکانیزم طراحی این دستگاه ها یک سیلندر و پمپ وجود دارد که باعث روان شدن حرکت مایعات و انتقال آن درون ظروف می شود .

یکی از پر کاربرد ترین دستگاه های صنعتی در کارخانه های تولیدی مواد غذایی و نوشیدنی ، دستگاه پر کن مایعات رقیق است که به منظور پر کردن آن دسته از مایعاتی که از غلظت و ویسکوزیته بالایی برخوردار می باشند از دستگاه پر کن مایعات غلیظ استفاده می شود که در مکانیزم طراحی این دستگاه ها یک سیلندر و پمپ وجود دارد که باعث روان شدن حرکت مایعات و انتقال آن درون ظروف می شود . دستگاه پر کن مایعات غلیظ به کمک سیستم سیلندر پیستون مایعات غلیظ را از جمله شیره ، عسل ، روغن های شیمیایی ، ماست و … را به ظرف منتقل میکند که محرک آن یا به طور پنوماتیک و یا به طور هیدرولیکی است .

 

اگر از محرک سیستم پنوماتیک در این دستگاه استفاده شود باید از یک کمپرسور باد به منظور انتقال جک ها و اکچیتورها استفاده کرد .

 

در مدل دستگاه پر کن مایعات غلیظ پمپی دیگر سیستم پیستونی در دستگاه وجود ندارد و فرآیند انتقال مایعات به وسیله یک پمپ انجام می شود این دستگاه در مقایسه با دستگاه پر کن مایعات سیلندر پیستونی از سرعت انتقال مواد پایین تری برخوردار است .

مدل دیگر دستگاه پر کن مایعات ، دستگاه پر کن مایعات رقیق می باشد . به آن دسته از مایعاتی که ویسکوزیته پایینی دارند (در واقع ویسکوزیته آنها کمتر از روغن زیتون باشد) مایعات رقیق می گویند .

 

از جمله مایعاتی از قبیل: آب میوه و نوشیدنی های طعم دار ، دوغ ، نوشابه ، آب معدنی، آب باطری ، اسید ، مواد دارویی و غذایی و غیره که می توان برای انتقال آنها به داخل ظروف مربوطه از دستگاه پر کن مایعات رقیق استفاده کرد . این دستگاه می تواند بنا به انتخاب استفاده کننده دارای پر کن تک نازله ، دو نازله تا شش نازله باشد که در صورت لزوم می توان از نازل های بیشتری در این دستگاه ها استفاده کرد که بستگی به کاربری مشتری دارد.

 

این مدل دستگاه های پر کننده شامل دسته هایی از قبیل : پیمانه ای ، ثقلی ، واکیوم سیلندر و پیستونی و پمپ پریستالیک باشد که توسط چمران ماشین تولید و عرضه می شود .

 

مدل دستگاه می تواند مطابق نوع ظرف میزان حجم مواد قابل انتقال و دقت انتقال مایعات متفاوت باشد که برای انتخاب درست می توانید با کارشناسان چمران ماشین تماس بگیرید .

 

 

 

 

 

برخی از مشخصات و ویژگی های فنی دستگاه پر کن مایعات به شرح زیر می باشد :

 

بالا بودن میزان دقت در انتقال مایعات به ظورف مختلف از برجسته ترین ویژگی دستگاه پر کن مایعات است .

انتقال مایعات به داخل ظروف متأثر از نوع ظرف پلاستیکی یا شیشه ای نیست

در برخی از موارد که در مایع انتقالی ممکن است کف ایجاد شود این دستگاه قابلیت آن را دارد که نازل های آن به طور اتوماتیک از پایین به بالا پر کنند

جنس بدنه استیل و متناسب با مواد غذایی می باشد .

ظرفیت انتقال مایعات در این مدل دستگاه ها از ۴۰۰ تا ۶۰۰۰ ظرف می تواند متفاوت باشد

مکانیزم دستگاه پر کن مایعات به طور پنوماتیک و الکترومکانیک و به کمک یک تابلو برق می باشد .

در این مدل دستگاه های پر کن مایعات بدون ضرورت به تعویض قطعات می تواند ظروف و محفظه های متفاوت را پر کند.

جنس بدنه استیل و متناسب با مواد غذایی می باشد .

تمام لوازم الکترونیک استفاده شده در این نوع دستگاه های پر کن مایعات از برترین انواع موجود در بازار ایران و از گارانتی یک ساله برخوردار است .

تنظیم حجم مواد انتقالی بسیار آسان و دقیق می باشد .

مصرف برق این دستگاه پر کن رده انرژی B است .

 

دستگاه شیرینگ پک

دستگاه شیرینگ پک

یکی دیگر از رایج ترین نوع بسته بندی که امروزه در صنعت تولید مورد استفاده قرار می گیرد پک کردن محصولات به وسیله روش شرینگ می باشد که به دو صورت توسط دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک و نیمه اتوماتیک طراحی و ساخته می شود در این نوع بسته بندی از فیلم پی وی سی استفاده می شود این نوع دستگاه قابل استفاده درتمامی صنایع اعم از صنعتی ، دارویی ، بهداشتی و … می باشد و قابلیت بسته بندی انواع ظروف پت ، شیشه ، کارتن و … را دارد و در نوع نیمه اتوماتیک ظرفیت تولید ساعتی ۴۰۰ پک می باشد و همچنین این دستگاه قابلیت ساخت به صورت برقی,گازی از نوع برنر گازی از نوع مشعل و دوگانه را دارد.

 

مشخصات فنی دستگاه شرینگ

ولتاژ مورد نیاز ۳۸۰ولت برق سه فاز مصرف۱۲kw

کنترل سرعت نوار نقاله توسط درایوجنس نوار نقاله توری آبکاری شده

سیستم کنترل حرارت تونل و دوخت توسط سنسورهای گرمایشی

مجهز به سیستم دوخت از نوع آلومینیوم آلیاژ دار با روکش نسوز

 

دستگاه شرینگ پک

یکی از دستگاه های مهم که نایلون به دور محصولات می کشد و بسته بندی محصول را به صورت پک انجام میدهد، دستگاه شیرینگ پک می باشد. کاربرد این دستگاه به این صورت است که نایلون دور تا دور محصولات کشیده می شود، از این دستگاه در پایان خط تولید کارگاه و کارخانه ها استفاده می شود. از همین رو برای بسته بندی چندین محصول در کنار یکدیگر از این دستگاه استفاده می شود.

 

بسته بندی با نایلون و شرینگ کردن محصولات را در برابر آب، گرد و غبار و دیگر عوامل محیطی و جانبی محافظت می کند. معمولا از شیرینگ ها برای بسته بندی های پیچیده استفاده می کنند و به همین دلیل است که اپراتورهای مخصوصی برای این دستگاه در نظر گرفته می شود و هر چه سرعت بسته بندی دستگاه بالاتر باشد، کاربرد آن در صنعت بیشتر است.این مدل دستگاه مخصوص بسته بندی انواع جعبه، کارتن، شیشه، محصولات بهداشتی، کنسرو و انواع مجموعه نوشابه، آب معدنی آب رادیاتور و قوطی های رنگ و گالن و… می باشد

 

خصوصیات دستگاه شیرینگ پک جک پارویی:

دستگاه شیرینگ دارای جک پارویی از یک فیکسچر در قسمت ابتدای دستگاه بهره مند می باشد که از سیستم جک پنوماتیک برای محرک آن استفاده می شود این فیکسچر در جهت ردیف کردن انواع قوطی یا بطری در تعداد مختلف برای پک کردن استفاده می شود از نمونه این محصولات می توان به پکهای ۲۴ عددی ۳۰۰ CC آب معدنی، دوغ، نوشابه و… همچنین انواع قوطی رب، نوشابه، کنسرو و… اشاره کرد.

عملکرد دستگاه شیرینگ پک  جک پارویی

در ابتدا اپراتور بطری یا ظروف مخصوص این مدل شیرینگ که نیاز به جک پارویی دارد را در داخل فیکسچر پارویی دستگاه قرار می دهد و با فشردن پدال توسط اپراتور جک پارویی عمل کرده و محصول چیده شده را به زیر تیغه دوخت برده و پروسه دوخت به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به فشردن پدال یا شاسی مجدد انجام می گیرد. با قرار دادن محصول بعدی و انجام دوخت آن، کارتن یا محصول قبلی به داخل کوره رفته و شیرینگ صورت می گیرد، پس از خروج محصول از داخل کوره نایلون آن که حالت نرم و نزدیک به ذوب دارد به کمک فن خنک کننده ی تعبیه شده در انتهای دستگاه کاملا جذب محصول شده و بسته بندی یا به اصطلاح شیرینگ محصول نهایی می گردد.

 

دستگاه روغن پرکن

دستگاه روغن پرکن

دستگاه پرکن روغن تمام اتوماتیک برای انواع روغن های خوراکی و صنعتی قابل استفاده است با این تفاوت که در پرکردن روغن صنعتی از پمپ دنده ای و روغن های گیاهی و خوراکی از سیلندر پیستون استفاده می شود. نازل های استفاده شده در پرکن خوراکی تمام استیل می‌باشد.

 

در این دستگاه انواع ظرف های پلاستیکی و شیشه ای با حجم های متفاوت قابل استفاده هستند در پرکن اتوماتیک ظرفها توسط نوار نقاله به سمت نازل ها هدایت می‌شوند. اما در پرکن نیمه اتوماتیک نوار نقاله وجود ندارد و اپراتور عملیات مظروف سازی را انجام می دهد. نازل ها بدون ایجاد حباب و پاشیدن ظرف ها را به میزانی که تنظیم شده است پر میکنند و این از حدر رفت محصول جلوگیری میکند. دربندی به صورت تمام اتوماتیک انجام می‌شود. همچنین قابلیت تغییر تعداد نازل ها را به سفارش مشتری دارد.

دستگاه روغن پرکن  دارای سیستم کنترل پیشرفته است. و در نهایت قابل ذکر است که دستگاه تمام مجوزهای بهداشتی برای تولید و بسته بندی انواع روغن خوراکی مانند روغن زیتون، روغن کنجد، روغن کانولا، روغن بادام و … را دارد. دستگاه پرکن روغن تمام اتوماتیک شامل گارانتی و  خدمات پس از فروش میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت تماس بگیرید.

 

 

دستگاه پرکن برای پر کردن انواع مواد از قبیل مایعات ، پودر ها ، آجیل و خشکبار ، گاز ها و … درون ظروف مشخصی مانند پت ، فلزی ، شیشه ای ، پلی اتیلن و … مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهم ترین ویژگی های پرکن ، بسته بندی مواد خوراکی ، دارویی و …به صورت کاملا بهداشتی است. دستگاه های پرکن در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد که بیشترین استفاده این مدل دستگاه ها در صنایع غذایی و دارویی است. دستگاه پرکن در سه مدل اتوماتیک و نیمه اتوماتیک و دستی تولید و به بازار عرضه می شود.

 

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک یکی از دستگاه های پرکنی می باشد که توسط نازل های خود مواد های مختلفی مانند انواع محصولات غذایی انواع نوشیدنی رقیق و غلیظ و… را در انواع ظروف از جمله شیشه های مربا و عسل و بطری های نوشیدنی پر میکند.

 

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک یکی از انواع دستگاه های پرکن است که برای پر کردن انواع ظرف با انواع مواد طراحی و ساخته شده است. دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک مواد کف کننده مثل شیشه شور و … که این دستگاه وقتی ظرف به زیر نازل می رود ابتدا نازل ها توسط جک پایین آمده و شروع به پر کردن مواد می کنند و از کف در حال پر کردن به بالا می آیند این عمل باعث می شود که مواد کف نکرده و سر ریز نشود.

 

اگر دقت کرده باشید بیشتر افرادی سراغ دستگاه های پرکن نیمه اتوماتیک می روند که فضا و بودجه کمتری برای این کار مدنظر دارند که نسبت به کارایی این نوع دستگاه خروجی خوبی را به آن ها می دهد. دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک به دو دسته رومیزی و شاسی دار تقسیم می شود که بنا بر کسب و کار شما حوزه فعالیت این گونه دستگاه ها متفاوت می باشد.

 

دستگاه های پرکن بسته به نوع مواد یا محصول ساخته می شوند و انواع مختلفی دارند به طور مثال دستگاه های پرکن اتومات دارای دربگذار هستند. این مزیت ها باعث سرعت بیشتر در تولید می شوند. سرعت دستگاه های پرکن به محصول و نوع ظرف بستگی دارد. به طور مثال دستگاه پرکن برای عسل سرعت کمتری نسبت به دستگاه پرکن برای آب معدنی دارد.

 

 

 

نحوه کارکرد دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک

ابتدا موادی که قرار است ظروف با آن پر شود مورد بررسی قرار می گیرند (از لحاظ صحت سلامت محصول) و سپس درون مخزن ها ریخته می شوند، بعد از این مرحله ظروف بر روی فیکسچر تعبیه شده بر روی دستگاه قرار می گیرند، سپس پس از این مرحله دستگاه را به گونه برنامه ریزی میکنند که طی یک زمان معین نازل ها باز و بسته شوند و در نهایت هم ظروف پر شده و یک اپراتور آن ها را برای بسته بندی و… میبرد.

دستگاه لیبل زن چمران

دستگاه لیبل زن

یکی از وسایلی که کاربرد فراوانی در کارخانه ها و شرکت های تولید و بسته بندی محصولات دارد،دستگاه لیبل زن می باشد.به طوری که محصولات فاقد لیبل بدون اعتبار می باشند.

در فرایند تولید و بسته بندی محصولات، لیبل زدن دقیق و متناسب با محصول بسیار مهم است.قطعا لیبل زدن به صورت دستی بر روی تعداد زیادی از محصولات وقت بسیاری می گیرد و در همین حین از کیفیت نیز می کاهد.

دستگاه لیبل زن، مراحل لیبل زدن بر روی هر نوع محصولی را به خوبی انجام می دهد.شرکت ماشین سازی چمران با داشتن تجربه و تخصص بالا در زمینه ساخت و پخش انواع دستگاه ها و تجهیزات صنعتی،کارخانه ها و بسته بندی محصولات فعالیت دارد.

شرکت ماشین سازی چمران به عنوان مرکز فروش دستگاه لیبل زن در کرج فعالیت دارد البته دستگاه های بسیاری همچون دستگاه میکسر مایعات،فویل سیل القایی،پرکن و میکسر مایع ظرفشویی و… تولید می کند.

 

اهمیت انتخاب دستگاه لیبل زن

لیبل زدن دقیق و کارآمد بخش جدایی ناپذیر فرایند تولید و پخش است. وقتی که برچسب گذاری بصورت درست انجام میشود میتواند به سهولت و نرمی به فرایند تولید کمک کند.

اما به همان انداز اگر ناکارآمد باشد میتواند زمان و پول کسب و کارتان را تلف کند. گرچه گزینه های مختلفی برای کاربران وجود دارد، اما گزینه هایی که استفاده از آن آسان و هزینه مالکیت آن پایین باشد و همچنین کارآمد نیز باشد محدود است.

لیبل ها میتوانند شامل اطلاعاتی مثل: متن، شماره سریال، بارکد، بارکد ۲D، بارکد QR، آدرس، اشکال گرافیکی و چیزهای بیشتری را برای شما به روشی دقیق و مقرون به صرفه به چاپ برسانند.

ما این کار را برای شما به شیوه ای انجام می دهیم که چند فایده برای شما دارد. اول اینکه به شما کمک می کنیم ضایعات را به حداقل برسانید. در درجه بعدی باعث میشویم خطا و هزینه نیروی انسانی (اپراتوری دستگاه) پایین بیاید و تمرکز شما روی کار اصلی تان باشد.

همچنین سازگاری نیز مهم است. با توجه به صنعت و خط تولید شما ما یا دستگاهی سازگار با نیازتان میسازیم یا لیبل چسبان هایی که منطبق با نیازتان هستند را در اختیارتان میگذاریم.

 

تفاوت بین دستگاه لیبل زن و دستگاه قیمت زن چیست؟ این دو دستگاه در نحوه کارکرد و عملکرد خود دارای تفاوت هایی می باشند. لیبل زن دستگاهی جهت چاپ و اطلاعات دار نمودن لیبل ها می باشد که در برند های متفاوت در حال تولید می باشد .

 

لیبل در لغت به معنای برچسب یا اتیکت میباشد و در فرهنگ بسته بندی به معنای برچسبی میباشد که معرف کالا و مشخصات آن است .

همانطوری که میدانید لیبل ها در صنعت بسته بندی به دسته های مختلفی تقسیم میشوند :

 

لیبل پشت چسبدار

لیبل پشت چسبدار شیت

لیبل پشت چسبدار رول

لیبل OPP

لیبلی است که از جنس پلی پروپیلن میباشد (oriented polypropylene )  که بیشتر در مورد نوشابه و آب معدنی استفاده میگردد .

-این نوع لیبل ، لیبل زن خاص خود را که به لیبل زن OPP معروف است نیاز دارد

– قیمت تمام اتوماتیک این دستگاه نسبت به لیبل زن پشت چسبدار خیلی بالاتر میباشد ، ولی لیبل آن ارزانتر است

– لازم به ذکر میباشد که در این نوع لیبل به محض آسیب دیدن لیبل ، لیبل از ظرف جدا شده و دیگر اثری از نام تولید کننده باقی نمی ماند ، در حالیکه در لیبل پشت چسبدار لیبل به محکمی بدنه ظرف چسبیده است و جدا شدن آن به سختی میباشد .

-البته در مورد خطوط با تیراژ بالا مثل آب معدنی یا نوشابه یا مشابه آن استفاده از لیبل پشت چسبدار به علت تیراژ خیلی بالا مقرون به صرفه نیست.

 

 لیبل اسلیو ( sleeve shrink )

یک لیبل حرارتی میباشد که با حرارت دیدن خود را به شکل ظرف در می آورد و در واقع با حرارت جمع میشود .

– قیمت تمام اتوماتیک این دستگاه نسبت به لیبل زن پشت چسبدار خیلی بالاتر میباشد .

– لازم به ذکر میباشد که در این نوع لیبل به محض آسیب دیدن لیبل ، لیبل از ظرف جدا شده و دیگر اثری از نام تولید کننده باقی نمی ماند و در حالیکه در لیبل پشت چسبدار لیبل به محکمی بدنه ظرف چسبیده است .

انواع لیبل پشت چسبدار از نظر جنس لیبل

لیبل پشت چسبدار کاغذی

این نوع لیبل از جنس کاغذی بوده و از ارزانترین لیبل ها یا برچسب ها محسوب میشود .

لیبل پشت چسبدار PVC

لیبل های پی وی سی در واقع به کلیه لیبل های مقاوم سفید رنگ پلاستیکی که دربر گیرنده متریال

مقاومت بیشتری از لیبل کاغذی با ماندگاری چاپ به مراتب بالاتر وجود داشته باشد یا بسته بندی مربوطه در محیط مرطوبی نگهداری میشود و رطوبت باعث از بین رفتن لیبل کاغذی میگردد

-در هنگام پاره کردن این لیبل به خوبی متوجه جنس آن میشوید و مانند شکل زیر لیبل PVC به سختی و مانند پلاستیک پاره میشود.

 

 

 

 

دستگاه شیرینگ پک

دستگاه شیرینگ پک

یکی دیگر از رایج ترین نوع بسته بندی که امروزه در صنعت تولید مورد استفاده قرار می گیرد پک کردن محصولات به وسیله روش شرینگ می باشد که به دو صورت توسط دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک و نیمه اتوماتیک طراحی و ساخته می شود در این نوع بسته بندی از فیلم پی وی سی استفاده می شود این نوع دستگاه قابل استفاده درتمامی صنایع اعم از صنعتی ، دارویی ، بهداشتی و … می باشد و قابلیت بسته بندی انواع ظروف پت ، شیشه ، کارتن و … را دارد و در نوع نیمه اتوماتیک ظرفیت تولید ساعتی ۴۰۰ پک می باشد و همچنین این دستگاه قابلیت ساخت به صورت برقی,گازی از نوع برنر گازی از نوع مشعل و دوگانه را دارد.

 

مشخصات فنی دستگاه شرینگ

ولتاژ مورد نیاز ۳۸۰ولت برق سه فاز مصرف۱۲kw

کنترل سرعت نوار نقاله توسط درایوجنس نوار نقاله توری آبکاری شده

سیستم کنترل حرارت تونل و دوخت توسط سنسورهای گرمایشی

مجهز به سیستم دوخت از نوع آلومینیوم آلیاژ دار با روکش نسوز

 

دستگاه شرینگ پک

یکی از دستگاه های مهم که نایلون به دور محصولات می کشد و بسته بندی محصول را به صورت پک انجام میدهد، دستگاه شیرینگ پک می باشد. کاربرد این دستگاه به این صورت است که نایلون دور تا دور محصولات کشیده می شود، از این دستگاه در پایان خط تولید کارگاه و کارخانه ها استفاده می شود. از همین رو برای بسته بندی چندین محصول در کنار یکدیگر از این دستگاه استفاده می شود.

 

بسته بندی با نایلون و شرینگ کردن محصولات را در برابر آب، گرد و غبار و دیگر عوامل محیطی و جانبی محافظت می کند. معمولا از شیرینگ ها برای بسته بندی های پیچیده استفاده می کنند و به همین دلیل است که اپراتورهای مخصوصی برای این دستگاه در نظر گرفته می شود و هر چه سرعت بسته بندی دستگاه بالاتر باشد، کاربرد آن در صنعت بیشتر است.این مدل دستگاه مخصوص بسته بندی انواع جعبه، کارتن، شیشه، محصولات بهداشتی، کنسرو و انواع مجموعه نوشابه، آب معدنی آب رادیاتور و قوطی های رنگ و گالن و… می باشد

 

خصوصیات دستگاه شیرینگ پک جک پارویی:

دستگاه شیرینگ دارای جک پارویی از یک فیکسچر در قسمت ابتدای دستگاه بهره مند می باشد که از سیستم جک پنوماتیک برای محرک آن استفاده می شود این فیکسچر در جهت ردیف کردن انواع قوطی یا بطری در تعداد مختلف برای پک کردن استفاده می شود از نمونه این محصولات می توان به پکهای ۲۴ عددی ۳۰۰ CC آب معدنی، دوغ، نوشابه و… همچنین انواع قوطی رب، نوشابه، کنسرو و… اشاره کرد.

عملکرد دستگاه شیرینگ پک  جک پارویی

در ابتدا اپراتور بطری یا ظروف مخصوص این مدل شیرینگ که نیاز به جک پارویی دارد را در داخل فیکسچر پارویی دستگاه قرار می دهد و با فشردن پدال توسط اپراتور جک پارویی عمل کرده و محصول چیده شده را به زیر تیغه دوخت برده و پروسه دوخت به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به فشردن پدال یا شاسی مجدد انجام می گیرد. با قرار دادن محصول بعدی و انجام دوخت آن، کارتن یا محصول قبلی به داخل کوره رفته و شیرینگ صورت می گیرد، پس از خروج محصول از داخل کوره نایلون آن که حالت نرم و نزدیک به ذوب دارد به کمک فن خنک کننده ی تعبیه شده در انتهای دستگاه کاملا جذب محصول شده و بسته بندی یا به اصطلاح شیرینگ محصول نهایی می گردد.

دستگاه روغن پرکن

دستگاه روغن پرکن

دستگاه پرکن روغن تمام اتوماتیک برای انواع روغن های خوراکی و صنعتی قابل استفاده است با این تفاوت که در پرکردن روغن صنعتی از پمپ دنده ای و روغن های گیاهی و خوراکی از سیلندر پیستون استفاده می شود. نازل های استفاده شده در پرکن خوراکی تمام استیل می‌باشد.

 

در این دستگاه انواع ظرف های پلاستیکی و شیشه ای با حجم های متفاوت قابل استفاده هستند در پرکن اتوماتیک ظرفها توسط نوار نقاله به سمت نازل ها هدایت می‌شوند. اما در پرکن نیمه اتوماتیک نوار نقاله وجود ندارد و اپراتور عملیات مظروف سازی را انجام می دهد. نازل ها بدون ایجاد حباب و پاشیدن ظرف ها را به میزانی که تنظیم شده است پر میکنند و این از حدر رفت محصول جلوگیری میکند. دربندی به صورت تمام اتوماتیک انجام می‌شود. همچنین قابلیت تغییر تعداد نازل ها را به سفارش مشتری دارد.

دستگاه روغن پرکن  دارای سیستم کنترل پیشرفته است. و در نهایت قابل ذکر است که دستگاه تمام مجوزهای بهداشتی برای تولید و بسته بندی انواع روغن خوراکی مانند روغن زیتون، روغن کنجد، روغن کانولا، روغن بادام و … را دارد. دستگاه پرکن روغن تمام اتوماتیک شامل گارانتی و  خدمات پس از فروش میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت تماس بگیرید.

 

 

دستگاه پرکن برای پر کردن انواع مواد از قبیل مایعات ، پودر ها ، آجیل و خشکبار ، گاز ها و … درون ظروف مشخصی مانند پت ، فلزی ، شیشه ای ، پلی اتیلن و … مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهم ترین ویژگی های پرکن ، بسته بندی مواد خوراکی ، دارویی و …به صورت کاملا بهداشتی است. دستگاه های پرکن در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد که بیشترین استفاده این مدل دستگاه ها در صنایع غذایی و دارویی است. دستگاه پرکن در سه مدل اتوماتیک و نیمه اتوماتیک و دستی تولید و به بازار عرضه می شود.

 

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک یکی از دستگاه های پرکنی می باشد که توسط نازل های خود مواد های مختلفی مانند انواع محصولات غذایی انواع نوشیدنی رقیق و غلیظ و… را در انواع ظروف از جمله شیشه های مربا و عسل و بطری های نوشیدنی پر میکند.

 

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک یکی از انواع دستگاه های پرکن است که برای پر کردن انواع ظرف با انواع مواد طراحی و ساخته شده است. دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک مواد کف کننده مثل شیشه شور و … که این دستگاه وقتی ظرف به زیر نازل می رود ابتدا نازل ها توسط جک پایین آمده و شروع به پر کردن مواد می کنند و از کف در حال پر کردن به بالا می آیند این عمل باعث می شود که مواد کف نکرده و سر ریز نشود.

 

اگر دقت کرده باشید بیشتر افرادی سراغ دستگاه های پرکن نیمه اتوماتیک می روند که فضا و بودجه کمتری برای این کار مدنظر دارند که نسبت به کارایی این نوع دستگاه خروجی خوبی را به آن ها می دهد. دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک به دو دسته رومیزی و شاسی دار تقسیم می شود که بنا بر کسب و کار شما حوزه فعالیت این گونه دستگاه ها متفاوت می باشد.

 

دستگاه های پرکن بسته به نوع مواد یا محصول ساخته می شوند و انواع مختلفی دارند به طور مثال دستگاه های پرکن اتومات دارای دربگذار هستند. این مزیت ها باعث سرعت بیشتر در تولید می شوند. سرعت دستگاه های پرکن به محصول و نوع ظرف بستگی دارد. به طور مثال دستگاه پرکن برای عسل سرعت کمتری نسبت به دستگاه پرکن برای آب معدنی دارد.

 

 

 

نحوه کارکرد دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک

ابتدا موادی که قرار است ظروف با آن پر شود مورد بررسی قرار می گیرند (از لحاظ صحت سلامت محصول) و سپس درون مخزن ها ریخته می شوند، بعد از این مرحله ظروف بر روی فیکسچر تعبیه شده بر روی دستگاه قرار می گیرند، سپس پس از این مرحله دستگاه را به گونه برنامه ریزی میکنند که طی یک زمان معین نازل ها باز و بسته شوند و در نهایت هم ظروف پر شده و یک اپراتور آن ها را برای بسته بندی و… میبرد.